مجموعه سنت گیلس
نوشته شده توسط : safa
مجموعه سنت گیلس

تاریخ ایجاد 25/08/1394 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 صفحه فایل Word به همراه شکل   قیمت: 7800 تومان     تعدادمشاهده  0


45 صفحه فایل Word به همراه شکل
مجموعه سنت گیلس
معرفی
این کلیسای زیارتی در Via Tolosa معروف قرار داشت، مسیری که از Arleo تا(saint sernin) Toulouoe با مقصد نهائی آن در Santiago de Compostela کشیده می شد. این جاده توسط زائرانی که از ایتالیا ، سوئد یا اروپای مرکزی می آمدند استفاده می شد ، همچون “Romieux” که بعد از روم ، به Compostela یا برعکس ، می رفتند. آنها بعد از عبور از آلپ در گذرگاه Montgenvere یااز جاده ای در طول ساحل Ligarian آمده بودند. این مسیر اگر چه به نام Via Aegidiana نیز شناخته می شد. نشانه ای از اهمیت معبد Seint Gilleo (Aegidiuo به لاتین)بوده است .
در 1116 میلادی ، برای ساخت سرداب در کلیسای تحتانی ، یک سری ساختمان سازی عمده آغاز شد. این قسمت با معبد Saint Gilleo ، مکان مهمی برای زائرین بود، اگر چه سر در که ساخت آن بعدها شروع شد، به علت تماشایی ترین مجموع کنده کاری قابل ملاحظه است. Carra Fergusan Omeara ادعا می کند که سنگینی در پیچیدگی ترکیب معماری و کنده کاری آن با دروازه های غربی کلیسای جامع Chartreo و صومعه ی Saint Denis برابری می کند ... متاسفانه ، اکثر این تزیینات ، در طول جنگ های مذهبی قرن 16 ناقص شدند. شماری از سنگ تراشان  و دستیاران آنها  بدون شک این مجموع را بر سردر کنده کاری کرده اند، تا حدودی به این علت که سبک های آنها بسیار متفاوت است. stoddard این پروژه ، از اواخر دهه 1120 زمانبندی می کند، اگر چه دیگر دانشمندان تاریخ آن را از اواخر قرون 12 و اوایل قرن 13 قرار داده اند.
این کلیسا ، تحت تاثیر معماری و سنگ تراش رومی در منطقه به خوبی سنگ تراشی مسیحیان اولیه (که تعدادی از آنها در حوزه Arleo موجود است) ساخته شده ، بر دیگر بناها نیز تاثیر داشته که قابل ملاحظه ترین آنها Trophime Saint ، توقف گاه قبل از saint – Gilleo در Via Tolosa می باشد.
همه تصاویر سردر جلویی و داخل ، در سال 2007 گرفته شده است
 
جزئیات ورودی 
دروازه ی شهر در راست ترین نقطه است و 2 شخص در مقابل مسیح روی زمین ردا پهن می کنند. افراد چندی ، داخل دروازه شهر قابل مشاهده هستند. این نمایش البته ، از طبقه بندی دوگانه ی هنر وسطی پیروی می کند .. معماری در حقیقت برای پیکرها بسیار کوچک است.
O Meara این صحنه ی نقلی را، به یک زمینه تاریخی معاصر ربط می دهد. او شرح می دهد که دروازه ی شرقی شهر اورشلیم ترسیم شده و نتیجه می گیرد که «صحت معماری این صحنه ، بنابراین ، یک یادآوری کننده ی بصری است که به شباهت دقیق تر بین ورود پیروز مندانه مسیحیان به اورشلیم در جنگ صلیبی و نسخه اصلی انجیل برای این واقعه ، ورود پیروزمندانه مسیح به اورشلیم در یکشنبه تفوق کمک می کند.»


کلمات کلیدی مرتبط:
45 صفحه فایل Word به همراه شکل ,مجموعه سنت گیلس ,معرفی ,این کلیسای زیارتی در Via Tolosa معروف قرار داشت، مسیری که از Arleo تا(saint sernin) Toulouoe با مقصد نهائی آن در Santiago de Compostela کشیده می شد. این جاده توسط زائرانی که از ایتالیا ، سوئد یا اروپای مرکزی می آمدند استفاده می شد ، همچون “Romi,
مقالات مرتبط در این دسته
 پاورپوینت بررسی معماری هفت نمونه موزه خارجی
 پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط طراحی و معماری موزه
 دانلود بررسی ضوابط طراحی موزه پاورپوینت
 دانلود بررسی فرهنگسرای بهشت مشهد
 پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه یادبود هولوکاست اثر موشه سفدی
 دانلود تجزیه و تحلیل طراحی معماری موزه،پاورپوینت
 پاورپوینت بررسی گالری ساکر زاها حدید
 دانلود معرفی مجموعه فرهنگی تی جیبائو اثر رنزو پیانو,پاورپوینت
 پاورپوینت معرفی فرهنگسرای بهشت.ppt




:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: