نوشته شده توسط : safa
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی موزه های تاریخی و باستان شناسی
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگستان هنر ، برلین اثر معمار گونتر بهنیش
پاورپوینت بررسی طراحی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی ، بوستون، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تحقیقات و فن آوری کمپانی فراری اثر استودیو معماری ماسیمیلیانو فوکساس
پاورپوینت بررسی سالن و کلاس رقص Espaco Nucleo Pulso
پاورپوینت بررسی طراحی گالری و مرکزِ نمایشگاهی پانوم Coop Himmelb(l)au - PANEUM
پاورپوینت بررسی معماری استودیو ام آی استایل
پاورپوینت بررسی غرفه ایران در اکسپو ا 2015 میلان
پاورپوینت بررسی خانه موسیقی پیتو دی سنتو توسط گروه معماری MCA
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی نمایشگاه و سالن جرم و جنایات در هاربین - معماری طراحی و تحقیقات موسسه SCUT
پاورپوینت بررسی باغ موزه دفاع مقدس در عباس آباد تهران
پاورپوینت بررسی موزه ایران باستان
دانلود , پاورپوینت,بررسی مرکز بین دینی دانشگاه دربی Mmulti-faith center of Derby university
دانلود , پاورپوینت,بررسی معبد ادیان Smith College Campus Center
دانلود , پاورپوینت,بررسی موزه ادیان جهان در تایوان Museum of World Religions
پاورپوینت بررسی ساختمان الحاقی موزه Felix Nussbaum، آلمان، دنیل لیبسکیند
پاورپوینت بررسی آکادمی موزه یهود برلین اثر دنیل لیبسکیند
پاورپوینت بررسی معماری خانه هنرمندان ایران و طرح توسعه جدید
پاورپوینت بررسی ساختمان مرکزی لوئیز ویتانLouis Vuitton،سبک معماری جهش کیهانی

بخشی از مطلب
ورودی موزه هنر مدرن زیر پوسته ی سنگینی از جنس گرانیت و شیشه در میدتون مِنهَتَن گنجانده شده است . پلان های منظم و تمیز است که الحاقیه طراحی یوشیو تانیگاچی راـ در سال 2004 در میان ردیف پوسته های طراحی MoMAـ شاخص می کند و همچنین آن ها را درغالب پیشینه فرمش نگاه می دارد . الحاقیه تانیگاچی کنار برج مسکونی طراحی کسار پِلی و شرکا در سال 1984 و ساختمان اصلی طراحی فیلیپ گودوین و ادوارد دورِل اِستُن در سال 1939 و الحاقیه فیلیپ جانسون در سال 1964 قرار دارد . تانیگاچی در سال 1997 به منظور گسترش فضای موزه و ترکیب عناصر متفاوتش دعوت به همکاری شد . راه حل زیبا و مینیمال او، پوسته ای معاصر برای () ارائه کرد که با زمینه های مدرنیست ساختمان هم تطابق کامل دارد .
 
برای یکپارچه کردن فرم ساخته شده موزه، تانیگاچی همان مرزهای جداشده ی ساختمان قدیمی را تصحیح کرد که دیگر محدوده ها را منحل می کردند . ساختمان اصلی سبک بین الملل در سال 1939 متشکل از پوسته مرمری و سایبان پیانو مانندش مرمت شده بود . باغ مجسمه سازی فیلیپ جانسون متعلق به سال 1953 وسیع و احیا شده بود . تانیگاچو این باغ را در غالب هسته موزه دیده بود که چشم اندازهایی را هم از ساختمان های اطراف فراهم می کرد . دو حجم با ارتفاعی یکسان انتهای شرقی و غربی باغ را قاب می کردند و به ترتیب ساختمان آموزشی، تحقیقاتی و گالری اصلی مجموعه را در خود جای می دهد در جهت شمال، ستون های باریک و شیشه های سفید مشابهی، اولین سطح از طبقات هفت گانه ی برج مسکونی طراحی پِلی را جا به جا می کند . با قرارگیری باغ مجسمه سازی در درون ساختمان است که زبان سازگار این ساختمان اجازه می دهد تا بازدیدکنندگان مجموعه را در غالب کلیتی واحد و یکپارچه درک کنند . در امتداد خیابان پنجاه و چهارم، این حجم های قرینه با گرانیت سیاه، شیشه خاکستری تیره و الومینیوم پوشیه شده است که ساختمان را از میانه طول سایت آغاز کرده است .
 
تانیگاچی این تصحیح مرزها را با دقت بسیار سخت گیرانه در دیتیل ها به منظور خلق زیباییی مینیمال فراهم کرد . پنل های نما . خارجی با کمترین خطای ممکن نصب شدند تا درزهای خارجی کمتری ،به منظور ساخت پوسته ای پیوسته، داشته باشند . قاب های بزرگ شیشه در سطح زیرین ایوان های عمیق ساختمان و در مجاورت موزه مجسمه سازی آویخته شده اند . برای اطمینان از این که شیشه در هنگامی که موزه مملو از بازدیدکنندگان می شود، نمی شکند، جداره این سطح از سازه طبقات مجزا است . فولاد جرز دار پیش از آلومینیوم استاندارد انتخاب شد تا پروفیلی نازک تر با قدرت کافی را برای مجموعه در نظر گیرد .
 
چاره سازی تانیگاچی در میانه ی هرج و مرج های شهر و محیط پیراومنی برای تماشای آثار هنری قرار می گیرد . این موزه مدل کوچکی از مَنهَتَن را به همراه ساختمان هایی با ویژگی های متفاوت، پیرامون یک باغ مرکزی ارائه می کند . لابی اصلی از ورودی واقع در خیابان 53 تا باغ مجسمه سازی در طول خیابان 54 ادامه می یابد و در حقیقت گذاری متخلخل را میان فضای درونی مجموعه و بافت شهری اطراف خلق می کند . زمانی که در میان گالری ها حرکت می کنیم، بازدید کنندگان با چشم اندازهای غیر منتظره ای از خیابان ها و خط آسمان نیویورگ مواجه می شوند . اگرچه این گالری های مکعب مستطیل شکل و کلاسیکِ سفید رنگ،مشابه دیگر موزه های معاصر هستند ، تانیگاچی این سیستم چشم اندازها را به منظور اشکار کردن بافت بی همتای MoMAجای داده است .
 
موزه اصلی خوانشی مستقیم از هنر مدرن را با محدود کردن هر گالری به تنها یک ورودی تعیین می کند . مدیران و معمارانMoMAموافق بودند که گسترش مجموعه باید کشف فضاهای همزمان و وابسته به هم را تقویت کند و ایده چشم اندازی منفرد از یک خط دید به اطراف را رد کردند . گالری های جدید می توانند در هر سطحی از طریق مجموعه ای از پله برقی ها و پله های کمکی، قابل دسترسباشند و این امکان با دست یابی نزدیک تر به هنر معاصردر سطح همکف و آثار قدیمی تر در سطوح بالاتر فراهم می شود . فضای بزرگ با روشنایی آسمانش (نورگیرهای سقفی) برای نمایشگاه های موقتی در آخرین طبقه طراحی شده است . این گالری هامرزهای مشخصی ندارند و هرکدام چندین نقطه ورودی را برای گالری های مجاور خود فراهم می کنند . گالری های معاصر با 21 فوت ارتفاع، عرض 200 فوتی مجموعه را در جهت جای دادن فرم های غیر قابل پیش بینی هنر معاصر پوشش می دهد . این فضا خالی از ستون است و با ساخت آرماتوری در بالای هشت طبقه مجموعه طراحی شده است که طبقات پایین تر را نیز حمایت می کند .
 
هنگامی که بازدیدکنندگان در میان لابی مجموعه به سمت باغ مجسمه سازی حرکت می کنند، آن ها از زیر آتریومی با 110 فوت ارتفاع عبور می کنند . روزنه های گالری ها و راه پله ها به بازدیدکنندگان فرصت دست یابی به درون فضای بلندش را می دهد که در قالب روزنه مستطیل شکل سفیدی نمایان می شود . زمانی که بازدید کنندگان از میان گالری های اطرافش حرکت می کنند، این شکل از قرارگیری پنجره ها به آتریوم، سنگینی ظریفی اعطا می کند . این فضا در دیگرطبقات با پل های هدایت کننده ای به سمت مجموعه پله برقی ها برخورد می کند و بازدیدکنندگان درون مجموعه گالری ها هدایت می شوند . پلان هایی برای گسترش غرب همان ساختمان به اطلاع عموم رسیده است که در ارتباط مستقیم با موزه هنر فولک آمریکا است . این مجموعه قرار است شامل برجی 1050 فوتی طراحی آتلیه جین ناول باشد که فضای گالری اضافه ای را برای موزه در خود می گنجاند . MoMAبا مقابله ای جدی دنیای معماری و طراحی روبه رو شد به این دلیل که قصد داشت موزه هنر فولک آمریکا را با حلقه ای ارتباط دهنده به این سایت گسترش یافته جابه جا کند . MoMAبعد از این مخالفت ها، گروه معماری دیلر ایکُفیدو + رِنفرو را برای طراحی این فضای ارتباط دهنده به خدمت گرفت و معماران آن زمان، با در نظر گرفتن امکانی برای ادغام با ساختمان موجود موزه هنر فولک آمریکا موافقت کردند .


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب ,ورودی موزه هنر مدرن زیر پوسته ی سنگینی از جنس گرانیت و شیشه در میدتون مِنهَتَن گنجانده شده است . پلان های منظم و تمیز است که الحاقیه طراحی یوشیو تانیگاچی راـ در سال 2004 در میان ردیف پوسته های طراحی MoMAـ شاخص می کند و همچنین آن ها را درغالب پیشینه فرمش نگاه می دارد . الحاقیه تانیگاچی ,
 
دانلود پاورپوینت بررسی موزه هنر مدرن در میدتون مِنهَتَن

تاریخ ایجاد 13/01/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 5500 تومان     تعدادمشاهده  0  

 




:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: