دانلود پاورپوینت موزه ديانگ سانفرانسيسكو -اثر هرتزوگ و دمورن
نوشته شده توسط : safa
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه دي يانگ

دانلود پاورپوینت موزه ديانگ سانفرانسيسكو
 
  موزه ديانگ سانفرانسيسكو
ساخته هرتزوگ و دمورن
ژاک هرتزوگ و پیر دمورن هر دو در سال 1950 در شهر باسل سوئیس به دنیا آمده و تحصیلات خود رادر شهر زوریخ به اتمام رساندند. ژاک هرتزوگ و پیر دمورن در سال 1978 شرکت معماری خود را با تاسیس نمودند.
 
 
در سال 1894 زماني كه ساختمان اولیه به عنوان بخشي از یك نمایشگاه زمستاني بنا شد حضور یك موزه دائمي در این مكان با مقاومت مردمي و سیاسي مواجه شد. سرانجام پس از اتمام نمایشگاه به موزه دیانگ اجازه داده شد به حضور خود ادامه دهد. ولي این بنا در زلزله 1906 متحمل زیان هاي فراوان شد. بناي جایگزین كه در همان سایت قبلي جاي گرفت شامل مجموعه اي از 1 بناي به هم پیوسته بود كه در سبكي یادآور دوره استعمار اسپانیا ساخته شد. این بنا بین سال هاي 1916 و 1955 ساخته شد ولي مجددا 1989 در زلزله لوما پریتا تخریب شد.
 
در این مقطع زماني (سال پس از زلزله لوما پریتا) دییان ویلسي، مسئول اصلي بازسازي موزه، تلاش براي دریافت بودجه دولتي را متوقف كرد و پیشنهاد داد كه كل مبلغ 200 میلیون دلار به صورت خصوصي تأمین شود. پس از طي یك روند انتخابي، شركت هرتزوگ و دمورن، برگزیده شد.
همانطور كه گرایش قرن نوزدهم به سمت انباشتن چیزهاي كمیاب و نادر بود. مجموعه هنري موزه از كارهاي دستي آفریقایي، بومي آمریكایي و استرالیایي، هنرهاي آمریكایي قرن بیستم و معاصر، پارچه ها و لباس هاي متعدد و غیره تشكیل مي شد. این بار قبل از دوباره سازي بنا، موزه دیانگ خانه تكاني اساسي انجام داد و با تدبیري خاص و برگزاري یك سري حراج ها، قسمتي از مجموعه اصلي خود را نگه داشت و تعدادي مجموعه هنري خاص خرید.
این طرح در زیر یك پوسته مسي جا گرفته و شامل سه نوار گالري و فضاهاي ارتباطي است كه در امتداد هم حركت و در نقاطي با هم تلاقي مي كنند یا از هم جدا مي شوند. در این چیدمان ترتیب گالري ها اهمیت خود را از دست مي دهد زیرا طرح شامل تعداد زیادي راه فرعي است و بازدید كنندگان را مجبور به عبور از یك گالري براي رسیدن به گالري بعدي نمي كند. همچنین این فضا شامل فضاهاي متناسب و خاص براي هر مجموعه است و پارك را به درون بنا هدایت مي كند.
این شركت معماري در پروژه هاي قبلي خود مانند انبار شركت و استودیوي رمي زاگ سازه هاي سقفي را طوري تعبیه كرده بود كه آب باران را به پایین هدایت كند و اثر باران روي دیوار باقي بماند. ولي در بناي دیانگ، معماران از آن هم فراتر رفتند. هرتزوگ در این زمینه مي گوید: ما آگاهانه بر این فلز تاختیم تا از استعدادهاي ذاتي آن نهایت بهره برداري را انجام دهیم. در اینجا طراحان روي هر نما، قسمت هاي مشخصي از سطح مس را به صورت ورقه اي صاف باقي مي گذارند. بقیه سطح را با برآمدگي هایي اجرا مي كنند و سطحي دیگر را با سوراخ اجرا مي (یا تركیبي از همه اینها) و درصد اكسید فلز را بالا مي برند. این كار با بي نظمي و زیبایي خاصي انجام مي پذیرد. كنند.
 
 
  روز افتتاحیه، باران و مه باعث به وجود آمدن نوارهاي محوي به رنگ هاي بنفش، خرمایي و حنایي روي نما شدند. طراحان بنا با معرفي عناصر طبیعي به عنوان بازیگران اصلي صحنه، نه تنها در برابر زیبایي سایت سر فرود مي آورند (سایت پروژه دقیقا در مركز پارك گلدن گیت قرار دارد) بلكه به پرسش هاي موجود در تاریخ بناي دیانگ و بگومگوهاي طولاني در مورد حضور موزه در این پارك نیز جوابي مناسب ارائه مي دهند.
در سنگفرش جلوي ساختمان شكافي ظریف وجود دارد كه به محوطه ورودي موزه دیانگ ختم مي شود. با دیدن آن از خود مي پرسید كه آیا این مكان در حال تخریب است؟ ولي به زودي خواهید فهمید كه این شكاف را تعمدا به وجود آورده اند تا یادآور زلزله هایي باشد كه اینجا به وقوع پیوسته اند. این ترك كه به نقاط دیگر ساختمان نیز سرك مي كشد كار اندي گلدزوورتي است و نشان دهنده هماهنگي معماري و كارهاي هنري در ساختمان جدید معماران سویسي هرتزوگ و مورن.
هرتزوگ و دمورن كه در زمینه ایجاد پوسته هاي متغیر و ناپایا از لحاظ دید استاد هستند. این تجربه را در پروژه با ایجاد یك برج نه طبقه دنبال كردند. از لحاظ عملكردي آنها بیشتر فضاهاي آموزشي موزه را در این برج جا دادند طراحان با گرداندن یك پله خروجي روباز بتني )با عملكرد روزانه و غیراضطراري( روي بدنه خارجي برج موفق شدند برج را با پوششي از مس سوراخ دار بپوشانند. لبه هاي فلزي درون انبوهي از درختان اكالیپتوس بلند قرار گرفتند و در شاخه هاي اطراف محو شده اند.
 
 
 
 
مساحت سطح همكف بناي جدید 37 درصد كوچك تر از بناي قبلي است ولي با این همه فضاي گالري ها دو برابر شده و به 8 هزار فوت مربع مي رسد. ساختار بنا با طول 420 فوت فقط دو طبقه ارتفاع دارد (به استثناي برج) ولي بخش هاي گالري ها، سرسرا و غرفه هاي فروش موزه را در خود جاي داده و دسترسي كافي به نور روز دارد. بنا علاوه بر روزنهاي روي پوسته بیروني خود توجه بازدید كنندگان را با گشایش هاي دیگري نیز جلب مي كند. یكي از چهار ورودي جمعي كه روي مسیر ورودي اصلي قرار دارد. به جاي نمایش عظیم متداول، در مقیاس انساني ساخته شده است. موزه یك سوم از بناي خود را بصورت رایگان عرضه مي كند كه شامل این موارد است: سرسرا، گالري كودكان، كافه تریا، غرفه هاي فروش، طبقه اخر برج براي مشاهده مناظر اطراف و نمایش دیوار نقش هاي پیازوني كه از كتابخانه اصلي شهر به اینجا آورده شده اند.
 
نفوذ پذیر بودن طبیعت را به عمق بنا مي آورد. طراحان در مكان هاي جزیره مانندكه در محل هاي جدا شدن سه نوار گالري ها و فضاهاي گردش ایجاد مي شوند، حیاطهاي داخلي به وجود آوردند كه به گلخانه ها یا ویترین هاي بزرگ مي مانند، این ویترین ها به صورت قطعه هایي برگرفته از توپوگرافي و فضاي سبز یا حصاري از شیشه احاطه شده اند. این نماي گلخانه اي و ویترین هاي داراي طبیعت گیاهي جشن و زخمت را معمار منظر والتر هود طراحي كرده و اشاره اي دارند به تپه هاي شني كه پارك روي آنها قرار دارد. بازدید كننده هنگام گشتن در موزه اغلب از میان یا به درون این ویترین هاي شیشه اي و پر از انعكاس نگاه مي كند ایده این فرم ها از پتانسیل هنر دو پهلوي كارهاي دن گراهام الهام گرفته شده است.
معماري داخلي بناي دیانگ موكدا ضد سلسله مراتبي است و از همان ابتداي ورودي حس بویایي و حركت را القا مي كند و در ادامه در محل تلاقي نوارهاي عملكردي، چشم اندازهاي گیرایي پیدا مي كند كه به تدریج محو مي شوند. در سقف سرسرا خطوطي مكث دار از نوار فلوئورسنت حس حركت را تشدید مي كنند و روان و سیال بودن فضا واقعا به چشم مي آید.
 
 
 
در اینجا فیلترهاي سقفي ضد اشعه فرابنفش و جلوگیري از تابش مستقیم اشعه ها، اثرات زیانبار نور روز را از بین مي برد. پنجره هاي درون گالري ها به پارك گلدن گیت دید دارند و پنجره هاي بالاي برج چشم اندازي به بافت شهري و مناظر آن سوتر دارند. پیچش برج از لحاظ هندسي بر جهت گیري پارك و شهر منطبق است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت موزه ,ديانگ سانفرانسيسكو ,موزهديانگ ,سانفرانسيسكو ,ساخته هرتزوگ و دمورن ,موزه دي يانگ ، موزه هاي ايالات متحده امريكا ، موزه هاي آمريكا ، موزه دي يانگ در امريكا ، معماري موزه ها ، معماري موزه دي يانگ ، معماران مشهور جهان ، معماران مشهور سوييس ، جاكوب هرزوگ ، پي‌ير دمورن ، پارك گلدن,
 
دانلود پاورپوینت موزه ديانگ سانفرانسيسكو -اثر هرتزوگ و دمورن

تاریخ ایجاد 15/01/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 31 اسلاید   قیمت: 3000 تومان   حجم فایل: 950 kb  تعدادمشاهده  1  

 




:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: