نوشته شده توسط : safa

بخشی از مطلب
 تالار اصلی مجموعه به نام "تالار واقعه پل لو-گو"  که در جولای 1998 گشایش یافت –به عنوان اولین تالار نمایش آثار هنری جنگ با ژاپن- قالب های مختلف هنری-از نقاشی و مجسمه گرفته تا فانوس های سنتی چینی-را برای بیان موضوع موزه به کار میگیرد. در این تالار پرده نمایش بزرگی نیز به نمایش فیلمهای مستند مرتبط با موضوع میپردازد. تالارهای نمایشگاهی موزه همچنین برخی نوشته های مشاهیر وآثار چاپ شده کارتون و تصاویر و پوسترهای دوره جنگ با ژاپن را برای بازدید ارائه میکنند.
 
اوت سال جاری مصادف با شصت مین سالگرد پیروزی جنگ مقاومت خلق چین در برابر تجاوز ژاپن بود . در روزهای اخیر محافل مختلف چین به اشکال مختلف از جمله برپایی نمایشگاه ، نمایش فیلم ،برنامه تلویزیونی ، اپرا و کنسرت این روز ویژه را گرامی داشتند .
 
7 جولای سال 1937 ، ارتش ژاپن مستقر در چین در پل " لو قائو " شهرستان " وان پین " واقع در جنوب غرب بیجینگ به ارتش چین حمله و جنگ همه جانبه علیه چین را آغاز کرد . این آغاز جنگ مقاومت خلق چین در مقابل حمله تجاوزگرانه ژاپن بود . 15 اوت سال 1945 ژاپن تسلیم بدون شرط را اعلام کرد و جنگ 8 ساله مقاومت خلق چین با پیروزی چین پایان یافت .
 جولای سال جاری موزه گرامیداشت جنگ مقاومت خلق چین با ژاپن واقع در نزدیکی پل " لو گائو " نمایشگاه مخصوصی برگزار کرد . " لی جون یوان " از مسئولان این موزه به خبرنگار گفت : " این نمایشگاه برای گرامیداشت شصتمین سالگرد پیروزی جنگ مقاومت خلق چین دربرابر تجاوز ژاپن و پیروزی جنگ ضد فاشیسم در جهان برگزار می شود . ملت چین اعم از احزاب ، ملیت ها ، پیران و کودکان ، مردان و زنان تمام چینی ها در این دوران با همبستگی با تجاوزان مقابله کرده و در نهایت به پیروزی کامل دست یافتند . این پیروزی افتخار بزرگی برای ملت چین در تاریخ معاصر است . "
 
همچنین فیلم ها و سریال های تلویزیونی درباره جنگ مقاومت چین با ژاپن تهیه شده و اکنون در کانال های تلویزیونی و سینماها نمایش داده می شود .
 
صدایی که شندید از سریال تلویزیونی " سپاه هشتم " است که اکنون دروقت طلایی تلویزیون مرکزی چین پخش می شود . این سریال برای اولین بار به شکل کامل جریان مبارزه سپاه هشتم به رهبری حزب کمونیست چین را به تصویر کشیده است. در جریان جنگ سپاه هشتم تحت فرمانده ژنرال های عالی رتبه حزب کمونیست چین از جمله " جو ده " و " پن ده هوا" با ارتش تجاوزگر ژاپن سرسختانه مبارزه کرده و سر زمین وسیعی را آزاد و برای پیروزی جنگ مقاومت چین با ژاپن و جنگ ضد فاشیسم در جهان سهم عظیمی ادا کرده اند .
 
 ایستگاه تلویزیون مرکزی چین ماه اوت را ماه نمایش فیلم های جنگ مقاومت با ژاپن تعیین کرده است . در این ماه هر روز یک فیلم درباره این جنگ نمایش داده می شود . در صحنه اپرا جنگ ضد ژاپنی نیز محور به حساب می آید .
 
هیات اپرای پکن استان "خه نن" اپرای " یان جین یو در زمان جوانی " را نمایش داده است . یان جین یو ژنرال ارتش ائتلافی مقاومت با ژاپن در شمال شرق چین بود . وی در حالی که تمام سربازانش کشته شده بودند ، به تنهایی با دشمن جنگید و در آخر زمانی که گلوله هایش به پایان رسید ، کشته شد . ارتش وحشی ژاپن سر " یان " را از بدن جدا کرد و شکم او را درید . اما در داخل شکم او بجز پوست درخت و الیاف پنبه چیز دیگری نبود . اپرای مزبور قهرمان زمان را تمجید کرده است. در نقاط مختلف چین فعالیت های گوناگونی برای گرامیداشت جنگ ضد ژاپنی برگزار شده است .
 
 انجمن موسیقی دانان چین و شهرداری "شیا من" واقع در جنوب چین مسابقات آوازخوانی جعمی سراسری برای گرامیداشت شصتمین سالگرد پیروزی جنگ مقاومت خلق چین با ژاپن و جنگ ضد فاشیسم در جهان برگزار کردند . حدود 3500نفراز60 گروه آوازخوانی جمعی در این مسابقات شرکت کردند. آثار ادبی از جمله " شکوفه فالوس در ماه اوت " و " شرح حال قهرمانان حزب کمونیست چین در مقاومت با تجاوز ژاپن " به چاب و نشر رسیده و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است .
 
در چین ضرب المثلی وجود دارد : گذتشه چراغ راه آیند ه است . تاریخ را نباید فراموش کرد و صلح را باید گرامی داشت .
 
 
 
در فوریه سال2005 شصتمین سالگرد پیروزی خلق چین بر متجاوزان ژاپنی و همچنین پایان مبارزه جهانی علیه فاشیسم-نمایشگاه بزرگی در تالار یادبود مرزه خلق چین با تهاجم ژاپن آغاز به کار کرد. شعار این نمایشگاه که توسط رئیس دولت وقت چین ابلاغ شد چنین بود:"خلق چین باید صلح را گرامی بدارد و بی مضایقه کارکند تا آینده ای روشن بسازد درحالی که تاریخ را در ذهن خود نگه میدارد."
 
این نمایشگاه با وسعتی بالغ بر 6300مترمربع از8بخش تشکیل شده است که هریک برجنبه ای متفاوت از جنگ خلق چین علیه ژاپن متمرکز شده است:
 
- بحران ملی که خلق چین در آن دوره با آن مواجه شد و فعالیت های انسان دوستانه میهن پرستان و مردم از خود گذشته چین در زمان جنگ
 
- همکاری تفاهم امیز گوئومیندانگ و حزب کمونیست چین در برابر تهاجم دشمن
 
- موشکافی نقش اساسی حزب کمونیست چین در دوره جنگ
 
- رفتار ارتش ژاپن بامردم چین
 
- مردمان شجاع چینی
 
- چگونگی حمایت جامعه جهانی
 
- همیاری خلق چین با جهانیان درراه پیروزی در جنگ جهانی علیه فاشیسم
 
- درسها و تجربه های اموخته شده از جنگ
 
برای رسیدن به هدف های تعریف شده موزه از جنبه های یاد شده فوق نمایشگاه مزبور تعداد زیادی از برنامه های نمایشی متنوعی برگزارکرده است که شامل ارائه بیش از 830قطعه عکس  بیش از 830 شئ تاریخی  22گروه مجسمه 114قطعه نقاشی رنگ و روغن و 10صحنه بازسازی شده از جنکگ میباشد


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,موزه مقاومت , خلق چین در , برابر تهاجم ژاپن , تالار اصلی مجموعه ,به نام "تالار ,واقعه پل لو-گو" ,موزه جنگ ,موزه صلح ,نمونه مشابه ,معماری ,طرح ,کانسبت ,ایده ,نقشه ,پلان ,اصول طراحی ,نمونه موردی ,کیس استادی ,دانلود پاورپوینت ,نمونه تطبیقی ,پروژه دانشجویی ,طرح ,نمونه تطبیقی ,نمونه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر ولا در اینچوآن
پاورپوینت بررسی معماری خانه موسیقی در بوداپست مجارستان
پاورپوینت بررسی معماری طرح گسترش مرکز هنری رینا صوفیا اثر ژان نوول
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنر Benaroya Wing در تاکوما،pptx
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر Bregenz ، موزه کونستهاوس برگنز اثر پیتر زومتور
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز BO Bartlett در جورجیا،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنرهای مدرن Odunpazarı در اسکی شهیر،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی هتل موزه آنتاکیا در آنتاکیا،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنرهای آسیایی سیاتل در آمریکا،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی غرفه های Moody در نیواورلند،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنرهای کودکان در نیویورک،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی جهانی۹۰۶ در سان فرانسیسکو،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی و اجتماعی گونزاگ سن بریس در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان جامع خدمات فرهنگی در چین,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آتلیه ها و نمایشگاه Marine Serre در فرانسه ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان بنیاد اِس در فرانسه ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز هنرهای نمایشی کندی در واشنگتن,pptx
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری فرهنگسرای خاوران
دانلود,پاورپوینت بررسی موزه موسسه جاکومتی در فرانسه ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی مرکز منابع آموزشی کالج پالومار در سان مارکو,pptx
 
پاورپوینت بررسی موزه مقاومت خلق چین در برابر تهاجم ژاپن

تاریخ ایجاد 03/09/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 39 اسلاید   قیمت: 5500 تومان   حجم فایل: 5264 kb  تعدادمشاهده  10  

 




:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: