پاورپوینت بررسی مرکز تحقیقات فن آوری P,A. پرینستون، نیوجرسی
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی مرکز تحقیقات فن آوری P,A. پرینستون، نیوجرسی

تاریخ ایجاد 13/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید با فرمت PPT   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی مرکز تحقیقات فن آوری P,A. پرینستون، نیوجرسی
 
بخشی از مطلب
پت سنتر(1986: پرینستون، نیوجرسی، مهندس معمار: ریچارد راجرز و همکاران ، مهندس سازه: اوو آروپ و همکاران) مرکز تحقیقات در زمینه فن آوری P,A. است و با هدف ایجاد حداکثر انعطاف پذیری در ارتباط داخلی، گردش فعالیت ها واستفاده از فضاها به عنوان دفاتر، آزمایشگاه ها  سرویس های خدماتی طراحی شده بود. چنین هدفی با استفاده از یک شبکه وسیع سازه ای از فضاهای آزاد بدون ستون تامین گردید. سازه نمایان و آشکار این ساختمان کاملا با نظرات کارفرما برای یک حضور بصری قوی، گرایش به فن آوری جدید را مورد تاکید قرار می دهد. طراح با ایجاد سازه ای که با تاکید بسیار بیان کننده عملکرد سازه ای طرح در بخش خارجی ساختمان می باشد در تضاد با فضای خشک و بی روح اطراف، وجود چنین مرکز تحقیقاتی را در اطراف پرینستون به خوبی مشخص می کند بدین ترتیب به نیاز کارفرما پاسخ داده است. (بروکز وگرچ Brookesand Grech) 1990) ایده اصلی طرح استفاده از یک ستون فقرات مرکزی به عرض 5/29 فوت (9 متر) و ایجاد مجموعه از سازه ای A شکل با نمای شیشه ای می باشد. سیستم های تاسیساتی ساختمان به طور مستقیم روی قسمت مرکزی ساختمان وقاب های معلقی که از سازه اصلی ساختمان آوزیزان هستند،  قرار گرفته اند. 
 
دو طرف این ستون فقرات ارتباط مرکزی ساختمان را تامین می کند دو فضای بزرگ یک طبقه به ابعاد 74× 236 فوت (5/22× 72 متر) قرار گرفته اند که برای  انجام تحقیقات مورد نظر به کار می روند. برای ایجاد انعطاف پذیری لازم در بخش های تحقیقاتی، از یک سازه کابلی خاص (با اعضای کششی فولادی باریک ویژه) با زیبایی های بصری که دهانه های سقف را می پوشاند و فضای وسیع و عریضی را در بین ستون ها فراهم می کند، استفاده شده است. در سازه های اصلی یک قاب فولادی مستطیل شکل به عرض 6/24 فوت (5/7 متر) که به عنوان پایه ای برای تیر A شکل لوله ای بلند به طول 49 فوت (15 متر) عمل می کند، استفاده شده است. این سیتم تکیه گاه عمودی اصلی برای کل ساختمان می باشد. 
از قسمت بالای سازه A شکل، کابل های فولادی مجزا در هر طرف به صورت قطری کشیده شده است تا به یک عضو کششی فولادی که چهار کابل کوچکتر را نگه می دارد(شبیه یک درخت معکوس) متصل گردد و بدین ترتیب سقف را در دو نقطه انتهایی و دو نقطه میانی تحمل نماید. اتصالات موجود در سازه A شکل وبین اعضای کششی اصلی و فرعی بام با دقت بسیار و به شکل صفحه ای فولادی مدور وتوخالی (به شکل دونات) برای نگه داشتن کابل ها اجرا شده است. 
کابل های عمودی متصل به پی در انتهای دهانه ها در برابر نیروی باد مقاومت می کند عملکرد این مهارهای باریک و بلند به وسیله جدا نمودن آنها از نمای بیرونی ساختمانی مورد تاکید قرار گرفته است. ترکیب سازه A شکل فوق الذکر در هر 5/29 فوت (9 متر) و در مجموع 9 مرتبه تکرار می شود. برای حفظ وضوح بصری این سیستم، پایداری طولی نه تنها به وسیله مهاربندی های ضربدری بلکه به وسیله اتصالات صلب بین تیرهای نگهدارنده سیستم های تاسیساتی و سازه A شکل ساختمان تامین شده است. در نتیجه دکل ها هر یک به طور مستقل رفتار می نمایند تا بدین وسیله انعطاف پذیری هر دهانه را مستقلا فراهم نمایند. 
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی مرکز ,تحقیقات فن آوری P,A. , پرینستون، نیوجرسی ,نمونه موردی مرکز تحقیقات فن آوری ,مرکز تحقیقات فن آوری خارجی ,مرکز تحقیقات فن آوری مدرن ,نمونه مشابه مرکز تحقیقات فن آوری ,کانسبت مرکز تحقیقات فن آوری ,طرح مرکز تحقیقات فن آوری ,کیس استادی ,معماری مرکز تحقیقات فن آوری ,ایده,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مهد کودک 8 کلاسه (بلس-روبیو، آلمریای اسپانیا)
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه ابتدایی پایدار هايدولد در آفریقای جنوبی
پاورپوینت بررسی معماری یتیم خانه و شیرخوارگاه کیسیتو در بورکینافاسو
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تحقیقات الکترونیک فُطْروسی در پارک فناوری پردیس
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه York house در کانادا
پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک و مرکز رشد شادی سایو
پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع چند منظوره Infinitus Plaza در گوانگژو چین
پاورپوینت بررسی معماری طراحی کتابخانه دانشگاه فیلادلفیا
پاورپوینت بررسی پژوهشکده فناوری انرژی پایدار ناتینگهام
پاورپوینت بررسی مرکز تحقیقات ساختمان و انرژی اصفهان
دانلود پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک یوجی نو شیرو
دانلود پاورپوینت بررسی تجزیه تحلیل و بررسی عناصر و اجزای فضاهای آموزشی
دانلود،بررسی، کتابخانه و مرکز آموزشی دانشگاه اقتصاد وین ، پاورپوینت
دانلود،بررسی تطبیقی معماری مدرسه داخلی و خارجی، پاورپوینت
دانلود, پاورپوینت,بررسی کتابخانه کودک ژاپن و مهدکودکی در لاگینزلند.ppt
پاورپوینت بررسی طرح مرکز کنوانسیون شهر مونس اثر دانیل لیبسکیند
معرفی , كتابخانه ملي فرانسه - پاورپوینت
بررسی ,كتابخانه مركزی پكن - پاورپوینت
ضوابط و معیارهای طراحي , کتابخانه - پاورپوینت
استانداردهای فیزیکی ,مکانهای آموزشی - پاورپوینت




:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: