پاورپوینت قالب های فلزی روفیکس
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت قالب های فلزی روفیکس

تاریخ ایجاد 19/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 58 اسلاید   قیمت: 6200 تومان     تعدادمشاهده  2  


بخشی از مطلب


– روفیکس قالب ” درجا “یی است که اغلب برای اجرای سقف‌های مرکب بتنی و دیوارهای یک پارچه از آن استفاده می‌شود. از جمله خصوصیات روفیکس مانند سبکی، صرفه اقتصادی با توجه به شرایط اقلیمیِ اکثر مناطق ایران، سرعت و سهولت د ر نصب، نیاز به استفاده از آن را اجتنا ب ناپذیر کرده است.

-روفیکس صفحه فلزی مشبکی است با هفت ناودانی به شکل V و تعداد حداقل ۷۰۰۰ شبکه در هر متر مربع می‌باشد. مواد اولیه روفیکس ورق روغنی و یا گالوانیزه به ضخامت ۸۰/۰ یا ۷۰/۰ میلیمتر از نوع DIN 1623-1 یا ST12 فولاد مبارکه است. روفیکس موارد استفاده متفاوتی دارد. یکی از کاربردهای آن، شکل قالب برای سازه‌های مختلف بتنی است.

-تاریخچه: از چهل و پنج سال پیش تا کنون از روفیکس برای ساختن سقف‌های کاذب (بدون نیاز به بستن شبکه میلگرد) در کشورهای صنعتی جهان از این محصول استفاده می شده است. مقاومت خمشی قابل توجه روفیکس مهندسین و پژوهشگران را را برآن داشت تا با قراردادن روفیکس برروی تیرهای فرعی و بتن ریزی برروی آن، این محصول را به عنوان قالب و همینطور بخشی از فولاد تقویتی مورد استفاده قرار دهند. آزمایشات متعدد انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب بتن با روفیکس بوسیله درگیرشدن بتن در شبکه‌های روفیکس، مقاومت قابل توجهی را در مقابل بارگذاری از خود به نمایش می‌گذارد.از دیگر خواص این روش سبکی بیش از% ۶۵ سقف با قالب فلزی مشبک روفیکس نسبت به سقفهای متداول است که حدوداً موجب کاهش% ۴۰ وزن مرده ساختمان% ۲۰ کاهش مصرف مصالح فولادی در اسکلت سازه می‌شود.

-با استفاده از قالب فلزی مشبک روفیکس امکان بتن ریزی همزمان همه طبقات بدون نیاز به شمع، جک و حذف قالب بندی بدون استفاده از نیروی ماهر امکان‌پذیر خواهد بود که این امر به جهت پیشرفت کار و سرعت در اجرا تاثیر بسزایی خواهد داشت. با این روش می‌توان ارتباط با طبقات با ایمنی کافی و عدم ریزش و سقوط مصالح را فراهم نموده و برای افراد حاضر در محل اطمینان خاطر ایجاد نمود.و.بيش از چهل و پنج سال است که در کشورهای صنعتی جهان از اين محصول استفاده می شود در ابتدا روفيکس برای ساختن سقفهای کاذب (بدون نياز به بستن شبکه ميلگرد)مورد استفاده قرار گرفت.مقاومت خمشی قابل توجه روفيکس مهندسين را بر آن داشت که با قراردادن روفيکس بر روی تيرهای فرعی و ريختن بتن بر روی آن، اين محصول را به عنوان قالب و همينطور بخشی از فولاد تقويتی مورد استفاده قرار دهند. آزمايشات متعدد نشان دادند که ترکيب بتن با روفيکس از طريق درگير شدن بتن در شبکه های آن، مقاومت قابل توجهی را در مقابل بارگذاری از خود نشان می دهد.
 
چکیده :
 
امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه روز افزون شهر و شهر سازي و همچنین نیاز به افزایش سرعت و ایمنی در کار و کاهش زمان و هزینه ها در سازه هاي مختلف، اینک به بررسی یکی از مصالح ساختمانی که توانایی واصلاح روشهاي سنتی گذشته و برآورده کردن تمامی نیازهاي فوق الذکر تحت عنوان قالب فلزي مشبک روفیکس می پردازیم.
 
 
—با استفاده از این روش امکان بتن ریزي همزمان همه طبقات و عدم نیاز به شمع جک و حذف قالب بندي را می توان بدون استفاده از نیروي ماهر برآورده نمود و این امر جهت رسیدن به زمان حداقل براي پیشرفت کار تاثیر بسزایی دارد و لذا می توان به تمامی طبقات به صورت کاملاً ایمنی دسترسی داشت و از ریختن و سقوط مصالح و ایمنی براي افراد حاضر در محل اطمینان خاطر ایجاد نمود.
 
 
—از دیگر مزایاي استفاده از این روش سبکی بیش از % 65 سقف کار شده توسط قالب فلزي مشبک روفیکس نسبت به سقفهاي متداول است که حدوداً موجب      % 40 كاهش وزن مرده ساختمان% 20 کاهش مصرف مصالح فولادي در اسکلت سازه می شود.
 
مقدمه :
 
روفیکس صفحه فلزي مشبکی است که داراي 7 ناودانی به شکل ( V ) و تعداد حداقل 7000  شبکه در هر متر مربع میباشد. روفیکس موارد استفاده بسیاري دارد كه یکی از کاربردهاي آن به صورت قالب براي سازه هاي مختلف بتنی است.
در ادامه به بررسی امتیازات برجسته روفیکس و آزمایشات انجام گرفته بر آن در مقابل قالبهاي متداول بتنی و روشهاي دیگر می پردازیم .
 
تحولی که پس ازتغیرات فوق پدید آمد موجب شد که از این محصول جدید(روفیکس) در دو زمینه مختلف بهره برداري شود :
 
 -1  اجراي سقف کاذب با حذف کامل و یا به حداقل رساندن میلگرد و درگیرکردن اندود گچ یا سیمان از زیر با شبکه هاي آن............


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , قالب های فلزی روفیکس ,پروژه قالب های , فلزی روفیکس,قالب های فلزی روفیکس,روفیکس ,سقف کاذب روفیکس,مزایای قالب روفیکس,معایب قالب روفیکس , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی دوام بتن
پاورپوینت بررسی اصول بهره بردای ، حفاظت و نگهداری از بتن
پاورپوینت مدیریت بحران
پاورپوینت ایمنی و توسعه و بهبود فضای کسب و کار
پاورپوینت بررسی ماشین های شمع کوب و شمع کوبی
پاورپوینت عایق کاری ساختمانی
پاورپوینت بررسی دالهای نیمه پیش ساخته بتن مسلح دابل تی Double Tee
پاورپوینت بررسی روش اجرای سازه های پیش تنیده
پاورپوینت راهسازی
پاورپوینت آسفالت رنگی
پاورپوینت بررسی سیستم دال مجوف یوبوت
پاورپوینت بررسی سقف تیرچه درجا مهانیت
پاورپوینت بررسی سقف بیگیت
پاورپوینت گود برداری و سازه های نگهبان
پاورپوینت گاردریل
پاورپوینت مدیریت بحران و واكنش در شرایط اضطراری
پاورپوینت بررسی خاک‌ های رمبنده
پاورپوینت دستور العمل اجرايی ساخت بتن در کارگاه هايی با امکانات فنی و اجرايی
پاورپوینت بررسی عایق کاری در ساختمان
پاورپوینت بررسی سيستم سازه ای و تکنولوژی ساخت ساختمان امپاير استيت




:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: