پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 38 اسلاید   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در موزه برلین آلمان
 
بخشی از مطلب
یکی از غنی‌ترین موزههای جهان است که در شهر برلین، پایتخت کشور آلمان واقع شده است. موزه پرگامون بخشی از جزیره موزه‌ها است.موزه پرگامون توسط «آلفرد مسل» (Alfred Messel) و بعد از وی «لودویگ هافمن» و به عنوان مکملی برای موزه «کایزر ویلهلم» طراحی شد. هر ساله بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان از این موزه دیدن می‌کنند. در موزه پرگامون مجموعه‌های نفیسی از آثار هنری مربوط به دوره یونان باستان تا منطقه جنوب غربی و مرکز آسیای میانه، آثاری از عصر هلنیسم، مصر باستان، آسوریان، بابل و ایران باستان نگهداری می‌شوداین موزه برای نگهداری دست سازه‌های گردآوری شده از کاوش‌های آلمانی در سرتاسر جهان کوچک بود؛ پس ایده ساخت یک موزه جدید در حوالی سال ۱۹۰۷ شکل گرفت و تکمیل آن حدود ۲۰ سال (۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰) به طول انجامید. این ساختمان متشکل از سه جناح حول یک حیاط بود که رو به «کوپفرگاربرن» (Kupfergraben) باز می‌شد. افتتاح موزه پرگامون همزمان با یکی از پرآشوب‌ترین دوران کشور آلمان بود و بارها در طی بمباران برلین در جنگ جهانی دوم آسیب‌های جدی دید. خوشبختانه قسمت اعظم آثار برای امنیت بیشتر در جایی دیگر نگهداری می‌شدند و برای تعدادی از آثار بزرگ نیز دیواری محافظ تعبیه شده بود. در سال ۱۹۵۴ بخشی از مجموعه اصلی به روسیه منتقل گردید و هنوز هم در موزه آرمیتاژ و موزه پوشکین نگهداری می‌شود. بسیاری از این اقلام در اواخر دهه ۱۹۵۰ بازگردانده شدند اما به خاطر قوانین غرامت روسیه، برخی از آن‌ها هنوز هم در این دو موزه هستند.
در سال ۲۰۱۲ یک پروژه نوسازی بزرگ آغاز شد که موزه را هر چه بیشتر با موزه‌های دیگر جزیره هماهنگ می‌کند. این پروژه یک جناح چهارم نیز به مجموعه اضافه خواهد کرد که محل نگهداری اقلامی از معماری مصر خواهد بود. انتظار می‌رود این پروژه در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد. موزه پرگامون مجموعه‌ای تحسین برانگیز از اشیایی دارد که توسط باستان‌شناسان آلمانی در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ از مصر، خاورمیانه، یونان و رم کشف شدند. پشتوانه موزه توسط قطعاتی از معماری باستانی شکل گرفته که بازدیدکنندگان حرفه‌ای موزه را نیز حیرت زده می‌کنند.
شاهکار اصلی موزه، مذبح پرگامون متعلق به سال ۱۸۰ قبل از میلاد است. این مذبح به خاطر اندازه بزرگش به تنهایی یک اتاق را اشغال می‌کند. مذبح نامبرده در پرگامون آسیای صغیر به عنوان قربانگاهی برای زئوس ساخته شد. سازه مذکور در سال ۱۸۷۶ توسط باستان‌ شناسی به نام «کارل اومان» (Carl Humann) کشف و در سال ۱۹۰۳ به برلین منتقل گردید. این مذبح عظیم مرمری، در آکروپولیس یک شهر باستانی یونانی به نام پرگامون (ترکیه امروزی) قرار داشت.
 
سازه بزرگ پرگامون، توسط یک کتیبه ۱۱۳ متری عظیم با تصویری از جنگ خدایان و غول‌ها تزئین شده است. این کتیبه مرمری در گذشته نقاشی و طلاکاری شده بود و امروزه یکی از بهترین نمونه‌های مجسمه‌سازی هلنی به حساب می‌آید و بخش‌هایی از آن بازسازی شده و در تالار اصلی موزه قابل رویت هستند. پلکانی که شما را به سمت راهروی ستون‌دار می‌برد با کتیبه‌ای دیگر از رویدادهای زندگی «تلفوس» (Telephos)، بنیان‌گذار افسانه‌ای پرگامون تزئین شده است.
یک یادمان بزرگ دیگر موزه پرگامون، دروازه رومی شگفت‌ انگیزی است که به سمت بازار مایلیت در آسیای صغیر باز می‌شد. این دروازه در سده دوم میلادی و به سبک سر در ورودی تئاتر با سه طاق قوسی ساخته شده است. عرض دروازه ۲۹ متر و ارتفاع آن ۱۷ متر بوده و در قرون وسطی به علت وقوع یک زلزله بخش‌هایی از آن آسیب دیده بود. در قرن ۱۹ قطعات آن توسط باستان شناسان آلمانی در کنار هم قرار داده شد. دو مجسمه جلوی دروازه، ژنرالی رومی را به همراه دو بربر اسیر شده در زیر پایش و پیکر یک قهرمان برهنه را به نمایش می‌گذارند.
یکی دیگر از معماری‌های خارق‌العاده به نمایش در‌آمده در پرگامون، دروازه ایشتر و خیابان بابِل است که تحت فرمان «نبوکَد نصر دوم» در قرن ۶ قبل از میلاد ساخته شده‌اند. این دروازه زیبا با کاشی‌های لعابی آبی رنگ و نقش‌ برجسته‌هایی از حیوانات تزئین شده است. خیابان مذکور ۲۵۰ متر طول داشته و آن هم با کاشی‌های لعابی و طرح حیواناتی که خدایان بابلی را به تصویر می‌کشند بسیار خودنمایی می‌کند. اکثر کاشی‌ها و نقش برجسته‌ها نسخه اصلی هستند. دروازه‌ای که در انتهای این خیابان قرار دارد، مورد بازسازی واقع شده و بازدیدکننده را به سمت ورودی معبد خدای بابلی، مَردوک، خدای حامی شهر بابل هدایت می‌کند.
جناح چهارم موزه پرگامون در آینده محل نگهداری معماری مصری مانند دروازه «کلبشا» (Kalabsha) و حیاط معبد «ساهوره» (Sahu-Rê) خواهد بود. دروازه کلبشا یک دروازه باستانی از معبدی به همین نام بوده که حدود سال ۳۰ قبل از میلاد در زمان حکومت امپراتور اوگوستوس روم ساخته شده است. در دهه ۱۹۶۰ ساخت یک سد باعث تهدید آب گرفتگی معبد شد، اما به کمک دولت آلمان آن را به قطعاتی تقسیم کرده و جای آن را تغییر دادند. دولت مصر برای تشکر و قدردانی دروازه قدیمی را به آلمان هدیه کرد. ستون‌های عظیم حیاط معبد پادشاه ساهوره نیز در حوالی ۲۴۰۰ قبل از میلاد ساخته شده‌اند.
مجموعه‌ها و آثار جمع‌آوری شده در موزه پرگامون، یکی از غنی‌ترین‌ها در جهان می‌باشد. برخی از ارزشمندترین آثار تاریخی متعلق به موزه پرگامون عبارتند از:
آثار شاخص     توضیحات
محراب پرگامون     Pergamonmuseum 05.JPG     محراب عظیم پرگامون در سده دوم پیش از میلاد ساخته شد. موزائیک‌کاری بزرگ روی نمای این ساختمان (به طول ۹۱ متر و ارتفاع ۲۰۴ متر) صحنه نبرد وحشتناکی بین دوازده ایزد المپ‌نشین و هیولاهای کُهن را نشان می‌دهد که قدرت خدایان را به چالش می‌کشند. در این صحنه‌های پر هیاهو بیش از صد شکل و شمایل بزرگتر از قامت انسان با یک‌دیگر درآویخته‌اند.[۳]
دروازه ایشتار     Ishtar Gate at Berlin Museum.jpg     دروازهٔ ورودی به شهر بابل در نزدیک رودخانه فرات در کشور عراق محسوب می‌شد،[۴] در سال ۶۰۵ تا ۵۶۲ پیش از میلاد ساخته شده است. در سال ۱۹۲۷ میلادی، این بنا با توافق دولت وقت عثمانی با کشتی به بندر هامبورگ ارسال گردید. سپس در برلین در موزه پرگامون، بخش‌های مختلف این دروازه، از صدها قطعه شکسته دوباره بازسازی شد.
دروازه بازار ملط     Pergamonmuseum 04.JPG    
اتاق حلب     Pergamonmuseum 03.JPG     اتاقی مملو از نمادهای هنر اسلامی متعلق به سال ۱۶۰۰ میلادی که محل پذیرایی یک تاجر مسیحی اهل شهر حلب از میهمانان‌اش در دوران حکومت امپراتوری عثمانی بر سوریه بوده است.[۵]
تندیس‌های رومی     Pergamonmuseum 01.JPG    
مجموعهٔ اسلامی     Mshatta facade.jpg     مجموعهٔ هنرهای اسلامی موزه پرگامون، آثار ارزشمند مربوط به جهان اسلام را از سده ۸ میلادی تا سده ۱۹ میلادی در خود جای داده‌است. بخش هنرهای اسلامی موزه پرگامون ابتدا در سال ۱۹۰۴ میلادی راه‌اندازی شد. از جمله اولین آثار این بخش، نمای قصر المشتی (بخشی از باقی‌مانده‌های کاخ زمستانی ولید پسر یزید در اردن) بود که توسط سلطان عثمانی به قیصر آلمان هدیه شد. از دیگر آثار اهدایی به بخش هنرهای اسلامی موزه پرگامون، می‌توان به قالی‌های نفیس ایرانی، از مجموعه خصوصی ویلهلم فن بود اشاره کرد.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی , موزه پرگامون در ,موزه برلین آلمان ,پاورپوینت موزه ,معماری موزه ,موزه خارجی ,طرح موزه ,تحلیل موزه ,نمونه موزه ,نمونه موردی موزه ,نمونه مشابه موزه ,نقشه موزه ,پلان موزه ,تحلیل ,کانسبت ,ایده ,اجرا شده ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی خانه موسیقی پورتو اثر معماران رم کالاهاس و الن ون لون
پاورپوینت بررسی موزه ملی یادبود حادثه 11 سپتامبر
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه دیانگ سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای خاوران
پاورپوینت بررسی تحلیل فرهنگسرا نیاوران اثر کامران دیبا
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنرهای معاصر فیجی در داونپورت ایالات متحده
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنر سامسونگ لیوم -شاهکار سه معمار بزرگ
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه گوگنهایم نیویورک بهمراه نقشه اتوکد و تری‌دی
پاورپوینت بررسی مرکز هنرهای نمایشی تایوان
پاورپوینت بررسی نمایشگاه هوندا در تایلند
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای گهوا
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه مرسدس بنز اشتوتگارت آلمان
پاورپوینت بررسی ساختمان پارک اپل
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای دستی سوئد ، اثر گروه معماری الیندس
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پيتر آيزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
دانلود آنالیز نمونه موردی موزه ( موزه یهود برلین ) ,پاورپوینت
تحلیل ,فرهنگسرا خاوران (جوان) - پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ هلوکاست




:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: