نوشته شده توسط : safa
دانلود پروژه مرمت, مسجد عماد الدوله ,کرمانشاه

تاریخ ایجاد 03/11/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 7800 تومان     تعدادمشاهده  11  


 این پروژه شامل مقاله در فرمت word  و در ۳۸ صفحه –  عکس های مراحل تزریق و استحکام بخشی – عکس های مراحل تثبیت سطحی – عکس های مراحل قبل از پاکسازی – عکس های مراحل پاکسازی و کار – عکس های بعد از پاکسازی و تثبیت سطحی
 
مقدمه
در گذر از تاریخ پهناور ایران ، هر گوشه از این سرزمین با انواع بی نظیری از هنرها مواجه می شویم که در این میان پس از ورود اسلام به ایران به آثاری بر می خوریم که متأثر از دین مبین اسلام می باشند ، به ویژه در عرصه معماری و تزئینات وابسته به آن پس از ورود اسلام با دو نوع معماری رو به رو می شویم :
۱- معماری مذهبی ( مساجد ، مقابر ، آرامگاه ها و … ) .
۲- معماری غیر مذهبی (منازل ، باغ ها و … )
در این دوران هنرمندان ایرانی با توجه به شرایط موجود و محدودیت ها ی حاکم بر هنر خویش به ویژه در عرصه ی معماری مذهبی از طرح ها و نقوشی بهره گرفته اند که بیانگر تفکری عظیم و نشانگر عظمت فرهنگ و تمدن غنی ایران می باشد که تجلی آن در انواع بی شماری از مساجد دوران اسلامی در جای جای ایران دیده می شود .
یکی از نمونه های بی نظیر معماری مذهبی مسجد عمادالدوله واقع در استان کرمانشاه می باشد که به دلیل کاشی کاری های بی نظیر آن مورد توجه می باشد .
گزارش مصور حاضر شرح عملیات پاکسازی و تثبیت کاشی های مسجد عمادالدوله می باشد که مربوط به زمان قاجاریه است . گزارش ذیل در دو بخش به صورت مصور ( مستند نگاری با دوربین دیجیتال ) ارائه گردیده است که جزئیات کامل در بخش های مذکور تحریر گردیده است و لازم به ذکر است مستند نگاری انجام شده و به صورت کامل در یک حلقه  CD  ضمیمه گردیده است .
شناخت مسجد عمادالدوله
مسجد و مدرسه ی عماد الدوله یکی از باشکوه ترین مساجد دوره ی قاجاریه در شهر کرمانشاه است ، که در سال ۱۲۸۵ ه . ق . توسط امام قلی میرزا عمادالدوله والی غرب در بازار زرگرها ساخته شده است . این مسجد دارای صحن مرکزی و چهار ایوانی است که در پیرامون آن حجره هایی برای سکونت طلاب علوم دینی ساخته شده که طبق وقف نامه با شرایط خاصی باید در آن ساکن و به تحصیل اشتغال بورزند . بازار و کاروان سرای عماد الدوله که از صدها مغازه و حجره تشکیل شده است وقف بر مصارف این مسجد است . پس از بنای این مسجد بانی آن یکی از درهای مقبره ی حضرت علی ( ع ) را به کرمانشاه آورد و در مسجد نصب کرد و به جای آن دری از نقره وقف آستانه ی علوی نمود . این درگاه امروزه در مدخل مسجد و بازار زرگرها قرار گرفته است و به « قاپی شاه نجف » شهرت دارد و متعلق به دوران صفویه است . مسجد عمادالدوله دارای تزئینات کاشی کاری بی نظیری می باشد .
با توجه به موضوع پروژه که پاکسازی و تثبیت سطحی کاشی های مسجد عماد الدوله می باشد پس از شناخت ابتدایی مسجد عمادالدوله مختصری در رابطه با پیدایش هنر کاشی کاری و مواد اولیه و مراحل ساخت و تهیه ی کاشی به منظور آشنایی بیش تر بیان گردیده است .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت مرمت ابنیه ، پروژه پاکسازی و تثبیت سطحی مسجد عماد الدوله ، پروژه درس آشنایی با مرمت ابنیه ، پروژه درس مرمت ابنیه تاریخی(برای رشته معماری) ، پروژه مرمت ابنیه تاریخی ، پروژه مرمت ابنیه رایگان ، خرید پروژه مرمت ابنیه کامل ، خرید پروژه مرمت ابنیه کرمانشاه ، خرید پروژه مرمت یکی از بناهای کرمانش,
مقالات مرتبط در این دسته




:: برچسب‌ها: پاورپوینت مرمت ابنیه ، پروژه پاکسازی و تثبیت سطحی مسجد عماد الدوله ، پروژه درس آشنایی با مرمت ابنیه ، پروژه درس مرمت ابنیه تاریخی(برای رشته معماری) ، پروژه مرمت ابنیه تاریخی ، پروژه مرمت ابنیه رایگان ، خرید پروژه مرمت ابنیه کامل ، خرید پروژه مرمت ابنیه کرمانشاه ، خرید پروژه مرمت یکی از بناهای کرمانش, ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: