پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه هارولد جی ار. پرایس اثر فرانک لوید رایت
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه هارولد جی ار. پرایس اثر فرانک لوید رایت

تاریخ ایجاد 18/12/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1  


رایت در معماری از قراردادهای زمانه فراتر رفت و بیش از هر چیز بر سادگی و احساس راحتی تأکید ‌کرد. او به تنوع در بنا اعتقاد داشت و گفته بود: «به تعداد انسان‌های دنیا سبک خانه‌سازی وجود دارد.» 
فرانک لوید رایت از فرم‌های سخت و ثابت گریزان بود. به عقیده‌ او فرم خارجی باید بازتابی از زندگی درونی آن باشد و به گونه‌ای شکل بگیرد که انسان‌های ساکن آن به راحتی زندگی و حرکت کنند؛ معماری باید در خدمت زندگی باشد و نه برعکس. از این نظر، رایت را از پیشروان “معماری کارکردی“ می‌شناسند.
و......
 
فهرست مطالب
    معرفی منزل مسکونی هارولد جی ار. پرایس
    معمار منزل مسکونی هارولد جی ار. پرایس
    موقعیت
    کانسپت
    فضاها
    پلان منزل مسکونی هارولد جی ار. پرایس
    گالری تصاویر
    منابع
 
بخشی از مطلب
در سال ۱۹۵۴ میلادی، هارولد جی ار پرایس و همسرش کارولین، که شش فرزند داشتند، فرانک لوید رایت را استخدام  نمودند تا خانه‌ای را برای خانواده بزرگش طراحی کند. این ساختمان مسکونی که با نام “هیل سید” نیز شناخته می‌شود در همان شهری واقع شده است که رایت در آن، ساختمان اچ سی پرایس و برج کمپانی را نیز ساخته بود. حتی هنگامی که وی کار ساخت این منزل مسکونی را آغاز کرد، هنوز بر روی آن دو پروژه نیز کار می‌نمود.
موقعیت:
هارولد جی ار. پرایس در نظر داشت که این خانه در املاک خانوادگیش، مزارعی با چشم انداز ستارگان، در نزدیکی خیابان سیلور لیک، در خارج از بارتلزویل، اکلاهاما، ایالات متحده ساخته شود.
کانسپت:
رایت، برای این خانه، طرح یک ساختار افقی طولانی را که از جنبه‌های زیادی، شبیه  به نخستین خانه های ساخته شده در دشت و مزارع بود، در ذهن داشت، که سبب می‌شد این ساختمان، بیشتر با محیط اطرافش تلفیق شود. پیش آمدگی‌های عمیق لبه بام، خطوط پایین سقف و تراس‌های شناور، این حس افقی را افزایش می‌داد و در جهت افزایش هر چه بیشتر سازگاری ساختمان با محیط پیرامونش گام بر می‌داشت.
این خانه دو طبقه دارای سقف شیبدار L  شکلی بود که شیب کوتاهتر آن، به گاراژ و شیب دیگر به یک اتاق نشیمن، با ارتفاعی دو برابر و یک تراس بزرگ ختم می‌شد. اسکلت تراس اصلی توسط یک بخش دایرهای خالی، متخلخل شده است که به لحاظ بصری با آب‌نمای ساخته شده در میدان پایین آن، سازگاری دارد. در محیط خارج از ساختمان، رایت از علاقه شدید خود به مواد ارگانیک بهره برد و از ترکیب آجر با چوب برای پوشش دیوارها و کف و جای دادن پنجره‌هایی در سقف که اجازه می‌داد نور خورشید و هوای تازه وارد محیط سازه شود استفاده نمود. این ردیف‌های طولانی از پنجره‌ها، برای واحد بیرونی ساختمان که در درون آن نیز از همین مواد استفاده شده بود، به کار گرفته شدند.
فضاها داخلی منزل مسکونی هارولد جی ار. پرایس اثر فرانک لوید رایت
از سمت جنوب شرقی، بر فراز افق، می‌توان، طاق‌نمای بالکن شیب‌دار را مشاهده نمود، در حالی که در غرب، در زیر پنجره‌های بلند اتاق نشیمن، تراس دوم پیش آمده نمایان می‌شود. ترکیب این چشم‌اندازها، چنین می‌نماید که رایت، همچنان به بازی بین ” فضای پر و خالی ” ادامه داده است. منزل مسکونی هارولد جی ار. پرایس که در آگوست ۱۹۵۴میلادی تکمیل گردید، دارای یک اتاق نشیمن بزرگ با دو طبقه، اتاق غذاخوری و یک محل کار دلباز بود. اما پس از تکمیل ساخت، تغییرات زیادی توسط پسر پرایس، ویلیام وسلی پیترس در طرح خانه ایجاد شد و یک اتاق بازی به مجموع ساختار اصلی اضافه گردید.
طبقه همکف، اتاق نشیمن منزل مسکونی هارولد جی ار. پرایس به همراه اتاقی با ارتفاع دوبرابر، یک اتاق کار، یک اتاق بازی، دو اتاق خواب، حمام، اتاق خواب کارکنان به همراه حمام آن‌ها، گاراژ، منطقه سرویس، تراس و گالری را در خود جای داده است. مجموعه سوئیت‌های مهمان‌های  هارولد جی ار. پرایس، به همراه بالکن، اتاق مطالعه، حمام و دو اتاق خواب بالکن‌دار نیز در طبقه اول قرار دارد.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی و تحلیل ,خانه هارولد جی ار. پرایس , اثر فرانک لوید رایت ,معرفی منزل مسکونی ,هارولد جی ار. پرایس ,معمار منزل مسکونی ,موقعیت ,کانسپت ,فضاها ,پلان منزل مسکونی ,گالری تصاویر ,فرانک لوید رایت بناها, منزل مسکونی هارولد جی ار. پرایس,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه چارلز انیس اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل ساختمان لارکین اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه ویلیام. جی. فریک اثر فرانک لوید رایت
دانلود پاورپوینت بررسی ویلایی برای یک دوست
دانلود پاورپوینت بررسی معماری خانه SAGAPONAC اثر خواهران حریری
دانلود پاورپوینت بررسی ویلای ساحلی CAPE COD از دفتر معماری حریری حریری
دانلود پاورپوینت بررسی معماری داخلی خانه لاکچری در شرق منهتن اثر خواهران حریری
دانلود پاورپوینت بررسی مجموعه مسکونی 911
پاورپوینت بررسی استانداردهای طراحی و معماری مجتمع مسکونی
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷
پاورپوینت بررسی و تحلیل نمونه های موردی مجتمع مسکونی خارجی
بررسی و تحلیل مجتمع مسکونی سیاه و سفید-کویت ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه کیدوساکی اثر تادائو آندو در توکیو
پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی آلبیون لندن اثر نورمن فاستر
پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی 7House سون هاوس در پاریس
پاورپوینت بررسی ساختمان های عجیب دنیا
پاورپوینت بررسی نمونه مشابه مجتمع مسکونی تانگو هوسین
پاورپوینت ، بررسی و تحلیل پنجره در معماری
پاورپوینت,بررسی تحلیل و بررسی ویلای درویش از پویا خزائلی پارسا
پاورپوینت بررسی و تحلیل ورودی در مسکونی




:: برچسب‌ها: پاورپوینت ,بررسی و تحلیل ,خانه هارولد جی ار , پرایس , اثر فرانک لوید رایت ,معرفی منزل مسکونی ,هارولد جی ار , پرایس ,معمار منزل مسکونی ,موقعیت ,کانسپت ,فضاها ,پلان منزل مسکونی ,گالری تصاویر ,فرانک لوید رایت بناها, منزل مسکونی هارولد جی ار , پرایس, ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: