نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه ریچارد لوید جونز اثر لوید رایت

تاریخ ایجاد 27/12/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 3500 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه ریچارد لوید جونز اثر لوید رایت
 
فهرست مطالب
    معرفی خانه ریچارد لوید جونز
    تاریخچه
    معمار خانه وستهوپ
    موقعیت
    فضاها
    متریال
    بلوک تکستایل
    تهویه مطبوع
    پلان خانه ریچارد لوید جونز
    گالری تصاویر
    منابع
 
 
بخشی از مطلب
هر خانه بايد شخصيت ويزه خود را به دست آورد و نه تنها از طريق نقشه ساختمانی , محيط و شخصيت فردی که برای او ساخته شده است , بلکه در رابطه با کشوری که در آنجا بنا می شود و بر اساس سنتهايی که در آنها ريشه دارد . اين موضوع بايستی که در انتخاب نوع مصالح , روش ساختمانی و بيان و زبان طراحی تجلی يابد .
خانه وستهوپ، توسط فرانک لوید رایت، در سال ۱۹۲۹ میلادی، برای پسر عمویش، ریچارد لویید جونز، در سبک خانه پریری طراحی شد. خانه ریچارد لویید جونز، با توجه به فرم ستون‌های آن، از سبک ساختمان‌هایی که در آن سال طراحی و ساخته می‌شدند، فاصله گرفته و تا حد زیادی، به یک اثر هنری فراتر از عصر خود تبدیل شده، که نشان دهنده هنر معماری معمار خود است. در دهه ۳۰، تصور می‌شد که این خانه به حد فاحشی زشت است، تا آنجا که مریل سیکرست، در کتاب خود، تحت عنوان بیوگرافی فرانک لوید رایت چنین نوشت:
“مردم، این خانه را به عنوان خانه‌ای زشت، منفور و فاقد هیچ‌گونه جذابیت ظاهری، توصیف می‌کردند.”
تاریخچه:
پروژه اولیه خانه وستهوپ، مبتنی بر ساخت سازهای کم ارتفاع و چوبی، با ردیفی از پنجره‌های افقی بود که میتوانست چشم اندازی به سوی املاک گسترده جونز داشته باشد و قرار بود که این خانه با بودجهای معادل ۵۰،۰۰۰ دلار، ساخته شود. اما همچنان که طرح خانه به پایان خود نزدیک میشد، رایت متوجه شد که هزینهای بیش از ۵۰ هزار دلار برای تکمیل ساخت خانه لازم است. این خانه هنگامی ساخته شد که رایت در فاز اولیه ساخت و ساز خود با استفاده از بلوک تکستیل بود و اگر چه بسیاری از تاثیرات سبک مایان را در پروژهاش کنار گذاشت، اما باز هم به طور قابل ملاحظه‌ای از طرح اصلی که پسر عمویش از وی خواسته بود فاصله گرفت.
تاریخچه خانه وستهوپ
سیستم توسعه یافته در صنعت ساخت و ساز نیومکزیکو یا آریزونا که برای شرایط آب و هوایی گرم و خشک، مناسب است، به هیچ وجه برای ساختمان سازی در مناطق بارانی مناسب نیست, چرا که بلوک‌ها، آب را در درون خود جذب میکنند و خانه همیشه نمور خواهد بود، چه در تابستان داغ و چه زمستان سرد. وستهوپ، خانه‌ایست که راجع به آن حکایت معروفی وجود دارد. در این حکایت گفته شده است که: ریچارد لوید جونز به رایت از دست طوفان، شکایت می‌کند و می‌گوید که سقف چکه کرده و قطرات آب، روی میزش می‌ریزند، رایت نیز پاسخ داد: “ریچارد، چرا جای میزت را عوض نمی‌کنی؟
موقعیت:
خانه وستهوپ، در خیابان ۳۷۰۴ بیرمنگام جنوبی، تالسا، اوکلاهاما، ایالات متحده واقع شده است. وستهوپ یکی از سه ساختمانی بود که توسط فرانک لوید رایت در اوکلاهاما طراحی شد، دو ساختمان دیگر عبارت بودند از: برج پرایس و منزل مسکونی هارولد جی ار.پرایس، که دومی در Bartlesville قرار دارد.
فضاها:
طرح خانه وستهوپ، شامل مجموعه ای از ستون‌های عمودی با پنجره‌هایی است که بر روی ستون‌ها، قرار گرفته‌اند و دارای پوشش شیشه‌ای شفاف مسطحی هستند و به وسیله سنگریزه و قیر محافظت می‌شوند. با وسعتی حدود ۹۲۹ مترمربع، این سازه مسکونی، تا حدی بزرگتر از بسیاری از خانه‌های ساخته شده توسط رایت است و بر خلاف بسیاری از خانه‌های وی که دارای طرح مشابهی هستند، مقیاس فضای داخلی خانه، می‌تواند محیط راحتی را برای یک فرد یا تعداد زیادی از ساکنین فراهم کند. سطح سازه به دو طبقه باز، همانند مدرسه سبک پریری، با بخش عمومی در طبقه همکف و بخش خصوصی در طبقه اول تقسیم شده است. گاراژ بزرگ این خانه، دارای فضای کافی برای چهار ماشین است و علاوه بر این، این خانه دارای یک خانه باغ ، کارگاه، استخر، چشمه، حوضچه، باغ، چهار حیاط و ورودی سرپوشیده شده می‌باشد.
متریال:
خانه وستهوپ با بلوک‌های بتنی ساخته شده است. اما این خانه فرانک لوید رایت، بر خلاف دیگر خانه‌های رایت که توسط همین بلوک‌ها در لس آنجلس ساخته شده‌اند، خانه ریچارد لویید جونز، دارای سطوح شیشه‌ای بزرگ است که احساس راحتی را در فضای خانه به وجود می‌آورد و نور را نیز به درون آن هدایت می‌کند. بعضی از این پنجره‌های بزرگ در راه پله‌ها نصب شده بودند. در این قسمت‌ها، تعداد زیادی از پنجره‌های مستطیلی شیشه‌ای با فریم فولادی به چشم می‌خورند.
بلوک تکستایل:
ساختمانی با بلوک‌های تکستایل به ساختمانی اشاره دارد که با بلوک‌های بتنی ساخته شده است. در این نوع ساختمان، بلوک‌ها توسط میله‌های فولادی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. معماری مایان، بیشترین تاثیر را در طراحی اینگونه ساختمان‌ها دارد و به آن‌ها تصویری جاودان می‌بخشد. رایت از خاک و شن و قالب‌گیری آن‌ها برای ایجاد بلوک‌های مد نظر خود استفاده نمود. در نتیجه این ترکیب، بلوک‌ها عمر چندانی نداشتند و ناخالصی‌های موجود در مخلوط، باعث نفوذ آب و وخیم‌تر شدن شرایط شد.
تهویه مطبوع:
خانه وستهوپ، دارای یک سیستم کانورتر قدرت برای گرمایش از طریق بخار آب و همچنین یک سیستم گردش آب پیشرفته به منظور خنک کردن تمامی فضاهای خانه ریچارد لوید جونز بود.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی و تحلیل خانه ,ریچارد لوید جونز ,اثر لوید رایت ,آثار فرانک لوید رایت, پاورپوینت خانه ریچارد لوید جونز, پاورپوینت خانه وستهوپ, خانه های فرانک لوید رایت ,معرفی خانه ,ریچارد لوید جونز ,معمار خانه وستهوپ ,موقعیت ,فضاها ,متریال , بلوک تکستایل , تهویه مطبوع , پلان خانه ریچارد ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تلییزن وست اثر لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای موحد اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه وینزلو اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی تبدیل مخزن ذخیره گاز به برج مسکونی در منطقه تاریخی استکهلم
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه چارلز انیس اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل ساختمان لارکین اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه هارولد جی ار. پرایس اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه ویلیام. جی. فریک اثر فرانک لوید رایت
دانلود پروژه شهرک اکباتان تهران,پاورپوینت
دانلود پاورپوینت بررسی خانه مدرن Jungle در جنگل‌های برزیل
پاورپوینت بررسی معماری تحلیل مجتمع مسکونی زیتون
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷
پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی وی ام VM کپنهاگ دانمارک 1
پاورپوینت تحلیل و بررسی مجموعه مسکونی هبیتات 825 - کالیفرنیا
پاورپوینت تحلیل خانه ملنیکوف
پاورپوینت بررسی ساختمان مسکونی چیذری،رتبه اول جایزه معمار 93 در بخش مسکونی
پاورپوینت,بررسی تحلیل و بررسی ویلای درویش از پویا خزائلی پارسا
پاورپوینت بررسی و تحلیل ورودی در مسکونی
پاورپوینت,بررسی خانه مارتین-بوفالو نیویورک-معمار رایت
پاورپوینت معرفی انواع مختلف ساختمان های هوشمند در معماری




:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: