پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد و نمونه موردی طراحی مهدکودک
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد و نمونه موردی طراحی مهدکودک

تاریخ ایجاد 14/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 54 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد و نمونه موردی طراحی مهدکودک

فهرست مطالب

اصول مکان یابی مهدکودک

ریز فضاهای مهدکودک

ابعاد و استاندارد فضاهای مختلف مهدکودک

تاثیر رنگ بر روی شخصیت کودکان

بررسی سه نمونه موردی مهدکودک همراه با پلان و تصاویرفضاهای داخلی و خارجی

منابع


یک خانه کودک باید دارای هویت وشخصیت بوده وفرم و حجم آن گویای عملکرد داخلش باشد. فرم خانه کودک دارای اهمیت خاصی است .فرم اولین چیزی است که میتواند عملکرد داخلی آن را به ما نشان دهد.
اولین بخش یک خانه کودک که بلافاصله مورد توجه کودکان قرارمی گیرد و آن ها را به طرف خود می کشاند فرم وحجم خارجی است . حجم و فرم مناسب و هماهنگ با مقیاس کودکان باعث جذب کودک به یک خانه کودک می باشد. حجم خارجی کودک باید در حد واندازه کودکان طراحی ، از حجم های عظیم و دور از دسترس کودکان پرهیز شود. حجم تاثیر مثبت در ذهن از خانه کودک به وجود می آورد که متاسفانه تنها با یک رنگ آمیزی و نقاشی آن را از سایر بناها جدا می کند.
کودک باید در برخورد با بناها و احجام و همین طور در ارتباط زندگی درون آنها احساس راحتی وعدم ترس و آرامش کند. تاریکی بیش از هر چیز به اضافه فرم های نامتناسب او را می ترساند.
معمار یک مربی است و بعد از پدر و مادر مربی کودک است .تعلیم و تربیتی او از طریق اشکال ساخته شده بدست او ، که محیط کودک را نشان می دهد ، مستقل می شوند. به همین دلیل ارتباط میان کودک و معماری و فضا در بطن مساله انسانی کردن تمدن قرار دارد. کودک امروز به دلیل رهایی از سنت های پیشینی ،راحت تر از انسان بالغ می تواند خود را با تازه ها یا حتی جسارت های معماری و شهرسازی معاصر تطبیق دهد. او به راحتی می تواند طرفدار و نیز الهام دهنده اشکال تازه باشد.
بنابراین باید دردرجه اول برای کودک و شاید تا حدودی ،به وسیله کودک ، به تدریج تعادل بین فضاهای رنگی هر فردو فرم های معمارانه سازنده فضا را برقرار کند. برای دستیابی به این هدف ، معمار باید از سویی کودک، فضا و خواسته های او را درک کند ونیازها و مشکلات او را شناخته وروش های برطرف کردن آن ها را بیابد واز سوی دیگر باید به محیطی که کودک امروز در آن بسر می برد آشنا باشد و آن را به خوبی درک کند. برای تحقق این امر، معماران باید بر سرعت خود بیفزایند تا بتوانند به پای متخصصین تعلیم و تربیت ، جامعه شناسان ، پزشکان و روان شناسان که کم و بیش دنیای کودکی را به طور کامل شناخته اند ، برسند پیشرفت و شناخت از خود هم ارز و مکمل فضاست به واسطه یک یادگیری طولانی که تمام دوران کودکی را در بر می گیرد، یاد می گیریم که بر فضا تسلط پیدا کنیم همان طور که یاد گرفته بودیم به وجود خود تسلط داشته باشیم. نحوه به وقوع پیوستن این یادگیری بر پایه تعادل درونی ما استوار است. به همین دلیل اولین تجربیات کودک دراین رابطه بسیار مهم است . تعلیم و تربیت موفق وصحیح باید بدون ایجاد برخوردهای جدی، او را درپیدا کردن موقعیتش در فضا یاری دهد تا بتواند مرکزیت خود را در آن بیابد ، منظور از فضا یک مجموعه سرد هندسی نیست ،بلکه هدف فضایی فعال و تاثیرگذار است . این فضا در عین حال هم دارای امنیت است وهم آزادی . فضایی که ما را در برگرفته است درشکل گیری شخصیت ما  شرکت می کند و خلوت ما رامحافظت می کند. این فضا ، بر حسب هر شخصی یا دوران مختلف زندگی ، بزرگ و کوچک می شود. فرد می تواند به راحتی در این فضا که به نسبت اعمال او کوچک و بزرگ می شود خود را بیابد. پس فضا یک محیط عادی نیست. بلکه یک واقعیت روانشناختی زنده وپویاست . این فضا نباید خود را بر ما تحمیل کند ، بلکه باید متناسب با شخصیت ما شکل گیرد.
به طور کلی ما متوجه می شویم که:
1.    کودکان ازحجم های ساده ویکنواخت خوششان نمی آید.
2.    جزییات نما برای کودکان بسیار مهم است و توجه آن ها را به خود جلب می کند ،خصوصاً در و پنجره که کودکان بلافاصله به آن ها دقت می کنند.
3.    فرم های خیلی پیچیده برای کودکان جذاب نمی باشند.
4.    ورودی بنا ازاهمیت خاصی برخوردار است.
5.    رنگ های خشن کودکان را به خود جلب نمی کند.
6.    برای کودکان وارد شدن به فضاهای تخیلی و داستانی بسیار جالب است.
7.    کودکان پیوسته دنبال تخیلات وذهنیات خود هستند.
دنیایی که ما آن رانظاره می کنیم از دو عنصر مهم تجسمی تشکیل شده است. این دو عنصر عبارتند از فرم ورنگ که هر کدام لازم وملزم یکدیگرند. هر موجودی که در این دنیا به جسم می خورد ابتدا از لحاظ شکل واندازه حساس می گردد و سپس در حالی که دارای پوششی از رنگ است  مورد توجه قرار می گیرد . دنیایی که ما آن را نظاره می کنیم پوشیده از رنگ است.
علیرغم وسعت و کاربرد رنگ و حضور وتاثیر آن درزندگی انسان ، معمولاً افراد نسبت به آن توجه کافی ندارند. شاید به خاطر وجود آن درهمه حالات و همه لحظات زندگی است که اهمیت خود را ازدست می دهد. و ما را نسبت به خود بی تفاوت و بی انفعال می سازد. رنگ ها نقش مهمی درزندگی عاطفی ومعنوی ما بازی می کنند


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد و نمونه موردی طراحی مهدکودک , ,فهرست مطالب , ,اصول مکان یابی مهدکودک , ,ریز فضاهای مهدکودک , ,ابعاد و استاندارد فضاهای مختلف مهدکودک , ,تاثیر رنگ بر روی شخصیت کودکان , ,بررسی سه نمونه موردی مهدکودک همراه با پلان و تصاویرفضاهای داخلی و خارجی , ,منابع , , ,یک خانه کود,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مبانی نظری ضوابط و استاندارد طراحی فرودگاه
بررسی مبانی نظری طراحی خانه سالمندان
دانلود بررسی معماری امروز و ابهامی درباره‌ی ثابت و متغیر ,pdf
پاورپوینت بررسی اصول و مبانی فرآیند طراحی در روش های طراحی معماری
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی مرکز کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی مرکز کودکان بی سرپرست
دانلود بررسی یادگیری تحلیل سایت پلان ,pdf
دانلود بررسی مبحث بیست و دوم مراقبت ونگهداری ازساخت ,pdf
از ایده تا کانسپت
پاورپوینت بررسی تقارن،رنگ،تناسبات،زمان،فضا،حرکت و ریتم در معماری و موسیقی
پاورپوینت بررسی و مقایسه کالبدی موسیقی و معماری
پاورپوینت بررسی اشتراکات معماری و موسیقی
پاورپوینت بررسی ساختمان ها و معماری چهار سونگر
بررسی استانداردها و ضوابط طراحی سالن تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی مرکز رقصهای باستانی سماع و رقصهای آئینی ایران
پاورپوینت بررسی ریشه های معماری مدرن
بررسی مبانی هنرهای تجسمی و رنگ شناسی
پاورپوینت بررسی مفهوم کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی دیدگاه فلاسفه شرق در خصوص طبیعت
دانلود بررسی ایده تا فرم به صورت تبدیل ایده به فرم ,پاورپوینت




:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: