دانلود , پاورپوینت,بررسی آپارتمان شماره 4
نوشته شده توسط : safa
دانلود , پاورپوینت,بررسی آپارتمان شماره 4

تاریخ ایجاد 08/10/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید بهمراه نقشه ها   قیمت: 5500 تومان     تعدادمشاهده  5  


دانلود , پاورپوینت,بررسی آپارتمان شماره 4

بخشی از مطلب

زندگي جاري درخانه دراصل حالت مشاع دارد . پس عقب نشيني به خانه نه به معناي منزوي شدن بلکه مبين نوعي متفاوت ازديدار، يعني ديدار محرمانه سکونت خصوصي مي باشد . اين ديدار بيشتر برمبناي عشق استوارگرديده تا آگاهي وتوافق ، وعشق درواقع محرکه اي است که تماس مستقيم با پديده ها را ممکن مي سازد .  بدين جهت روانکاوسوئيسي بينس وانگر، خانه را به عنوان فضايي که ( تجمع عاشقانه ) درآن واقع   مي شود معرفي کرده  و متذکرمي گردد که فضائيت عشق بيش از ( درتصرف آوردن) بر         ( پذيراشدن ) استوارمي باشد. ما نيزمي توانيم بيفزاييم که عشق همان حالت رواني مقدماتي است که بروزديگرخلق ها را امکان پذيرمي سازد. 
خانه نقطه اي است ثابت که شکل محيطي مفروض را به معرض  ( مکاني مسکون ) تغييرمي دهد. با مساعدت گرفتن ازخانه ، دوستان جهان شده وجاي پايي را که براي فعاليت درآن نياز داريم براي خود فراهم مي آوريم . خانه با مطرح شدن به عنوان پيکره اي معمارانه درمحيط ، هويت ما را محرز کرده  و امنيت را برما ارزاني مي دارد. و سرانجام ، هنگام پاي نهادن به خانه به (( آسايش )) دست مي يابيم . درخانه چيزهايي را مي يابيم که برآنها وقوف داشته و گرامي شان مي داريم . ما آنها را با خود ازبيرون آورده وبه خاطرآنکه ( بخشي ) از( جهان ما ) را مي سازند در کنارشان به زندگي   مي پردازيم . ما آنها را در زندگي روزمره خود به کاربسته ، دردستهايمان نگاهشان داشته ، وتحت عنوان بازنمودهاي خاطرات خود از مفاهيم شان لذت مي بريم . بدين ترتيب دروني کيفيت ( خصوصي ) را دراختيارگرفته و به صورت متممي براي نفس باطني خود ما عمل مي نمايد .  ازاين رو ، هنگام تحقق بخشيدن به سکونت خصوصي ، به آزمودن آنچه ( آرامش داخلي ) خوانده شده پرداخته ايم . 
 
آپارتمان شماره ۴ ، پروژه‌ای ا‌ست که کارفرما خواستار سه واحد مستقل بود که یک واحد آن به صورت دوبلکس تعریف شود، خواسته‌ای که تبدیل به چالش اصلی پروژه شد و ما را بر آن داشت تا از این پتانسیل در طراحی جدار بیرونی نیز استفاده کنیم؛ مانیفستی که ارتباط درون و بیرون پروژه را با یکدیگر هماهنگ کند و بتوان بر اساس نیازهای کاربر و با توجه به زمینه شهری، با آن برخورد کرد. در این پروژه سعی شده است تا چالشی به عنوان نما که پیش روی طراحان وجود دارد، از زاویه‌ای دیگر دیده شود و با توجه به کیفیت‌های فضایی مورد نیاز پروژه و هماهنگ با عملکردهای داخلی آن شکل بگیرد تا آسایش محیطی و روانی برای کاربر داشته باشد و از طرف دیگر، پروژه خود را به عنوان شاخص شهری مطرح کند.
 
جدار بیرونی بنا قسمتی از پروژه است که بیش ترین ارتباط را با شهر برقرار و مانند چشم پروژه عمل می‌کند. این در حالی‌ است که در سالیان اخیر، متاسفانه شاهد آن هستیم که نما فقط به عنوان عاملی برای تامین نور در نظر گرفته شده و بدون توجه به عملکردهای داخلی پروژه و همچنین کیفیت‌های فضایی مورد نیاز برای پروژه شکل می‌گیرد. جدار خارجی ساختمان دارای ارتباطی دوگانه با پروژه و شهر است؛ از طرفی، باید هماهنگ با عملکرد داخلی پروژه شکل بگیرد و از سوی دیگر، باید ارتباط خود را با شهر و زمینه موجود پیدا کند.
 
آپارتمان شماره ۴ ، پروژه ای در چهار طبقه مسکونی، در سه واحد مجزا که طبقات سه و چهار به صورت دوبلکس بود، طراحی شد. مساله اصلی که در طراحی جدار بیرونی مطرح شد، هماهنگی نما با اتفاقات درونی بنا و نمایان‌کردن آنها در جدار بیرونی، با توجه به کیفیت‌های فضایی موجود در پلان پروژه بود، بدین‌صورت که فضاهایی که در جلوی بنا و رو به شهر قرار گرفتند، از لحاظ کیفیت فضایی (نحوه ورود نور، تناسبات بازشو، متریال و …) در شکل‌گیری جدار بیرونی تاثیرگذار باشند.
 
مکعبی که با دیتیلی از آهن اکسپوز شکل گرفت، این امکان را به ما داد که واحد دوبلکس را به صورت یکپارچه و هماهنگ با پلان طراحی کنیم. شکل‌گیری لوورهای چوبی نیز بر اساس عملکردهای پلان و میزان نور مورد نیاز آن فضا و مساله محرمیت شکل گرفت. هر یک از این اتفاقات، بر اساس اتفاقات درونی بنا، تاثیر خود را بر جدار بیرونی گذاشته و باعث شدند نما در کنار اینکه ارتباط خود را با شهر و زمینه موجود حفظ می‌کند، هماهنگ با پلان و اتفاقات داخلی بنا و براساس آسایش روانی کاربران شکل بگیرد.
 
هماهنگی درون و بیرون پروژه، چالشی بود که در پروژه مطرح شد و تلاش شد تا به این نیاز پاسخ داده شود، مساله‌ای که در تمامی پروژه‌های ساختمانی مطرح است و شاید اندک توجهی به آن می‌شود؛ این پروژه بیانیه‌ای بود برای توجه به مفهوم سکونت و کیفیت زندگی در آن.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , پاورپوینت,بررسی آپارتمان شماره 4 ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,معماری آپارتمان شماره 4,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه ای تعطیلات در سائوپائولو
دانلود , پاورپوینت,بررسی طراحی خانه شماره ۰۳ در شیراز
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه بیسنگ
دانلود , پاورپوینت,بررسی دهکده فرهنگی سبز توسط کنگو کوما
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه مسکونی مینیمال در ایتالیا
دانلود , پاورپوینت,بررسی مسکن اجتماعی در تایپه
دانلود , پاورپوینت,بررسی 15 ویلای لوکس با نمای مدرن چوبی
دانلود , پاورپوینت,بررسی ویلای گرمسیری به همراه پلان و تصاویر
دانلود , پاورپوینت,بررسی مسکن اجتماعی در آنجر، فرانسه
دانلود , پاورپوینت,بررسی مسکن اجتماعی در باراجا، اسپانیا
دانلود , پاورپوینت,تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی سپهر اصفهان
دانلود , پاورپوینت,بررسی دبیرستان پایدار سبز Animo
دانلود , پاورپوینت,بررسی ساختمان ویلایی هیلتاپ Hilltop
دانلود، پاورپوینت،بررسی ،وضعيت موجود شاخص هاي اقتصادي مسكن
دانلود، پاورپوینت،بررسی ،خانه ,ویلایی شماره 1 محلات
دانلود، پاورپوینت،بررسی ،خانه ی عنصری اصفهان
برج های مسکونی سبز کوثر، پاورپوینت
دانلود , پاورپوینت, شهرک اکباتان
دانلود , پاورپوینت,بررسی استاندارد و ابعاد اندازه ها در طراحی مجتمع های مسکونی
پاورپوینت بررسی تحلیل پروژه خانه‌سازی تانگو(Tango Housing)




:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: