نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری آپارتمان ۱۴۴ در شیراز

تاریخ ایجاد 03/12/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 37 اسلاید با نقشه   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  2  


اطلاعات عمومی پروژه 
اقلیم
مصالح(داخلی و خارجی)
هماهنگی مصالح داخلی و خارجی
فضای باز و سبز
تحلیل فضایی
دسترسی‌ها
ارتباطات عمودی
سیرکولاسیون و ارتباطات فضایی
طبقه‌ی اول
طبقه‌ی دوم
بررسی فضاها
اتاق خواب‌ها
حمام و سرویس بهداشتی         
نشیمن
آشپزخانه
نتیجه
 
 زمین پروژه به ابعاد۱۱در۲۶ متر وبا ضابطه ۶۰ درصد سطح اشغال  قابل ساخت بوده و طبقات فوقانی ۱٫۲ متر از طرف جنوب و ۰٫۶ متر از طرف شمال امکان پیشروی دارند.این خانه برای سه خانواده طراحی گردید و از همان ابتدا تصمیم بر انتقال واحدهای مسکونی به روی پیلوت (هر طبقه یک واحد ۱۷۰ متری) و اختصاص همکف به پارکینگ، پیش فضای ورودی، انباری، موتورخانه و یک دفتر کار ۴۰ متر مربعی گرفته شد. عدم جانمایی پارکینگ­ها در طبقه زیرزمین موجب نجات فضای سبز حیاط و درختان قدیمی آن گردید که در صورت تأمین پارکینگ در زیرزمین می­ بایست به محوطه حیاط پیشروی می­ کردیم. نکته جالب در طراحی پلان این مجموعه طراحی هر واحد آپارتمان بر اساس نیازها، سلیقه ها و سبک زندگی مالکانشاست که با بررسی کوچکترین عادات رفتاری سعی شده پلان هر واحد متفاوت و هماهنگ با نیازهای ساکنانش طراحی گردد. این تفاوت در نمای خارجی خودنمایی میکند و  حجم ساختمان(متفاوت از آپارتمان­های رایج، با مدول­های تکرار شونده) حاکی از گوناگونی سبک زندگی ساکنان هر واحد است.
 
پنجره یکی از مهم­ترین عواملی است که سهم قابل توجهی در شکل دادن به ظاهر بنا و انتقال ویژگی­های معماری دارد و چنانچه از ویژگی­های بستر پروژه تبعیت نماید می­تواند در خلق هویت معماری بومی هر منطقه مؤثر باشد. با توجه به سابقه سکونت ۳۰ ساله کارفرمایان در این پلاک مسکونی و تجربه قبلی، یکی از اصلی­ترین نکاتی که از ابتدا مورد تأکید قرار گرفت، ابعاد بازشوها برای کنترل نور و صدا بود که نقش پنجره­ها را بسیار پررنگ می ­نمود.
 
همچنین با توجه به جهت­ گیری پلاک در جهت شمال شرقی- جنوب غربی، فضاهای داخلی ساختمان که نیاز به نور طبیعی داشتند در مجاور پوسته خارجی (سه خواب در شمال و آشپزخانه و نشیمن در جنوب) و فضاهای خدماتی مانند سرویس و حمام و جعبه پله و آسانسور در فضای میانی جانمایی شدند.
 
بابه حداقل رساندن بازشوها و  سه جداره کردن پنجره ­ها  و همچنین قرارگیری کمدها به عنوان عایق صوتی و حرارتی در جداره شمال شرقی ساختمان، میتوان فضای اتاق خواب­ها را از آلودگی صوتی محافظت نمود.
 
با طراحی پنجره­ ها به صورت عمودی و عقب نشینی آن­ها از بر نما به عمق ۷۰ سانتی متر و نصب لوورهای عمودی چوبی، از شدت تابش مستقیم آفتاب شرق به داخل اتاق­ها کاسته شد و فضایی سبز مختص هر اتاق پدید آمد تا نیاز انسان به ارتباط با طبیعت را پوشش دهد و حس زندگی را برای هر فرد در کوچک­ترین فضای زیستی (اتاق) فراهم سازد و منظره­ای جذاب برای رهگذران به ارمغان آورد.
 
با توجهی خاص به طراحی راه پله و عدم استفاده از جزئیات اجرایی مرسوم (اجرا با مصالح بنایی) پله ­ها به صورت صفحات نازک فلزی با فاصله­ای ۱۰ سانتی متری از بدنه­ ها پیشبینی گردید تا در هر پاگرد به جای محدود شدن دید به صفحات مورب زیرپله وسعت دید بیشتری فراهم شود و نور و هوا در درون جعبه پله به حرکت درآیند. قسمتی از سقف راه پله و کف پاگردها شیشه­ای در نظر گرفته شد تا نور به پایین­ترین طبقه هدایت گردد و در ساعات مختلف روز حرکت پرتوهای خورشید بر روی دیواره راه پله، فضای مرده آن را به فضایی پویا تبدیل کند. عمده سطح دیواره راه پله سرامیک ۶۰×۱۲۰ سفید انتخاب گردید تا نور را به طبقات زیرین منعکس نماید.
 
با تعبیه بازشویی بر روی سقف شیشه­ای در فصول گرم امکان تبدیل راه پله به یک بادخان میسر می­باشد تا هوای درجه ۲ واحدها (که به وسیله مکانیکی خنک گردیده و یا از طریق بازشوها وارد ساختمان شده) از لا به لای فضای خالی راه پله به بالاترین ارتفاع ساختمان انتقال یابد و با فشار منفی حاصله از دیواره شمالی خارج گردد و باعث تهویه بهتر واحدها و راه پله گردد. و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری آپارتمان ۱۴۴ در شیراز ,پاورپوینت بررسی تحلیل ,مصالح(داخلی و خارجی) ,هماهنگی مصالح داخلی و خارجی ,فضای باز و سبز ,تحلیل فضایی ,دسترسی‌ها ,ارتباطات عمودی ,سیرکولاسیون و ارتباطات فضایی ,طبقه‌ی اول ,طبقه‌ی دوم ,بررسی فضاها ,اتاق خواب‌ها ,حمام و سرویس بهداشتی ,نشیمن ,آشپزخانه ,نتیجه , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری ویلای مسکونی گلستانه
پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی تانگو در مالمو سوئد
پاورپوینت تحلیل بررسی مجتمع مسکونی لینکد هیبرید Linked Hybrid استیون هال
پاورپوینت بررسی دو خانه ویلایی مستقل در سوئیس
پاورپوینت بررسی طرح برج 40 طبقه لوکس نیاوران اثر هوبا دیزاین
پاورپوینت بررسی و تحلیل دهکده خانوادگی خلیلی در نوشهر اثر سهراب رفعت
پاورپوینت بررسی و تحلیل مجتمع مسکونی گلدشتاین ساد آلمان Siedlung Goldstein
دانلود پاورپوینت بررسی و شناخت ساختمان هوشمند
دانلود,پاورپوینت طراحی برج دبی,pptx
پاورپوینت بررسی طرح برج شیشه ای، مرکز هنرهای مدرن «فلمیش» شهر لومل
دانلود,پاورپوینت خانه آبشار رایت,pptx
پاورپوینت بررسی معماری ویلا شمس در ساوه
پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی مسکن اقلیمی در تهران ، مسکن بیوکلیماتیک
پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی هبیتات habitat 67مونترال اثر موشه سفدی
پاورپوینت تحلیل و بررسی نمونه مجتمع مسکونی ، شهرک مسکونی زیتون ، مجتمع مسکونی مهر شهر کرج
پاورپوینت بررسی مبانی معماری فضاها در طراحی مجتمع های مسکونی
پاورپوینت بررسی طراحی واحد همسایگی
معماری مجموعه مسکونی گلدشتاین ساد Goldstein، پاورپوینت بررسی مجموعه مسکونی گلدشتاین
پاورپوینت بررسی معماری فضاهای مسکونی با رویکرد طراحی واحدهای همسایگی
پاورپوینت بررسی اصول کلی طراحی مسکن و معرفی نمونه های موردی خارجی و ایرانی




:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: