پاورپوینت بررسی خانه روبی اثر فرانک لوید رایت
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی خانه روبی اثر فرانک لوید رایت

تاریخ ایجاد 03/12/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 59 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی خانه روبی اثر فرانک لوید رایت
 
بخشی از مطلب
خانه روبی یکی از مشهورترین نمونه های معماری Prairie فرانک لوید رایت است.  این اصطلاح توسط منتقدان معماری و مورخان (نه توسط راایت) تهیه شده بود که متوجه شد که چگونه ساختمان ها و اجزای مختلف آنها موجب تأثیر طراحی آنها شده است به چشم انداز و زندگی گیاهان میانه ای از ایالات متحده آمریکا.   در خانه های پیشین رایت، او نه تنها خانه را طراحی کرد، بلکه تمام فضای داخلی، پنجره ها، نورپردازی، فرش، مبلمان و منسوجات. همانطور که رایت در سال 1910 نوشت، "کاملا غیرممکن است که یکی از ساختمان ها را در نظر بگیریم و مبلمان آن یکی دیگر ... همه آنها تنها جزئیات ساختاری از ویژگی و تکمیل آن است."  خانه روبی که در فاصله سال های 1908 تا 1910 برای فردریک سی. روبی و خانواده اش طراحی و ساخته شده است جزء اولین آثار فرانک لوید رایت محسوب می شود. لوید رایت با طراحی این بنا که متاثر از منظر چمنزارهای مسطح و وسیع نیمه غربی آمریکا بوده است، یعنی در حقیقت جایی که خود او  در آنجا بزرگ شده بود، طراحی به سبک خانه های آمریکایی را مجددا احیا کرد. این رویکرد جدید او به سبک پرری (Prairie) مشهور است. 
پلان
براساس گفته های رایت در رابطه با این بنا: " یک دشت و مرغزار زیبایی خودش را دارد و این ما هستیم که باید این زیبایی را تشخیص داده و بر این زیبایی طبیعی و سکوت این فضا تاکید کنیم". بنابراین او در رویکرد خود در طراحی این بناها از بام هایی با شیب های ملایم، ارتفاع کم برای طراحی بنا، خط آسمان ملایم، دودکش های سنگین و اگزجره و کنسول های وسیع، ایوان هایی در ارتفاع کم و دیوارهای جداکننده حیاط خصوصی  که در عین حال مانع دید نمی شدند، استفاده کرد که اکثر ویژگی ها ذکر شده را در خانه روبی می توان دید.
نمای خانه روبی فرانک لوید رایت
خانه روبی نظام هوشمندانه ای برای تفکیک فضای عمومی از خصوصی دارد، این خانه که برای طراحی آن، از کنار خیابان فاصله ای در نظر گرفته شده، با مجموعه ای از سطوح افقی طراحی شده است. پیش آمدگی این صفحات به واسطه فرم آنها باعث شده است که فضای داخلی به درون فضای بیرون کشیده شود در عین حال که کماکان نشان دهنده محدوده فضای داخلی است. 
خانه روبی فرانک لوید رایت
این بازی با فضاهای خصوصی خواسته کارفرما بوده است که بر این ایده تاکید داشت که بتواند بیرون خانه را ببیند در عین حال که داخل خانه دیده نشود. رایت به واسطه استفاده از یک کنسول عظیم در طرح این بنا توانست به نتیجه دلخواه کارفرما برسد. این کنسول بزرگ که بر فراز حیاطی که ورودی را در خود جای داده، در جهت غرب کشیده شده است حدود 3 متر از نزدکترین المان سازه ای که در مجاورش وجود دارد بیرون زده و حدود 6.5 متر از نزدیکترین ستون آجری در مجاورت خود به  بیرون امتداد یافته است. 
خانه روبی فرانک لوید رایت
همانگونه که در بسیاری از پروژه های رایت دیده می شود، ورودی این بنا به سادگی و در نگاه اول قابل تشخیص نیست. چرا که رایت معتقد بود مسیر دست یابی به یک خانه باید یک مسیر هیجان انگیز و ماجراجویانه باشد. رایت به علاوه به واسطه استفاده از المان شومینه، بر اهمیت قلب خانه تاکید می کند. این شومینه باعث تفکیک فضای نشیمن از ناهارخوری در طبقه اول و در اتاق بازی و اتاق بیلیارد در طبقه دوم می شود.
خانه روبی فرانک لوید رایت
برنامه فیزیکی این بنا شامل یک فضای نشیمن، یک اتاق ناهارخوری، یک آشپزخانه، یک اتاق بیلیارد، چهار اتاق خواب و یک اتاق برای خدمه که است که همه آنها علاوه بر اینکه محدوده مشخصی دارند اما به درون یکدیگر کشیده می شوند. 
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
خانه روبی اثر فرانک لوید رایت ,پاورپوینت بررسی ,خانه روبی ,مشهورترین نمونه های , معماری Prairie , فرانک لوید رایت ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار میس وندروهه
پاورپوینت بررسی نظریات و آثارو گرایشات فکری معمار میس وان دروهه ، معمار دتایلها
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار سزار پلی
پاورپوینت بررسی معماری سبز در آثار نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معمار معاصر برنارد چومی
پاورپوینت بررسی آثار و زندگینامه لويي كان
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار فرانچسکو د سانتیس ، هنرمند ایتالیایی
پاورپوینت بررسی اصول مبانی نظری ایزنمن
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا - Calatrava
پاورپوینت بررسی خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ در شهر رتردام هلند،
پاورپوینت بررسی گنبد رایشتاگ ،The Riechstag
پاورپوینت بررسی جنبش فکری لویی کان - مکتب پست مدرنیسم
پاورپوینت بررسی انستیتوی علم و تکنولوژی دانشگاه مصدر اثر نورمن فاستر
دانلود پاورپوینت بررسی خانه آبشار و مدرسه هنر سنگاپور




:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: