پاورپوینت بررسی اجراي سقف تيرچه بلوك
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی اجراي سقف تيرچه بلوك

تاریخ ایجاد 27/12/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت بررسی اجراي سقف تيرچه بلوك
 
همانطور كه در سيستم سازه اي در ابتدا گزارش بيان شد. سيستم سقف اين سازه اين سيستم متد اول تيرچه بلوك است.
سقف تيرچه بلوك بطور كلي شامل اجزاي زير است:
1.    تيرچه
2.    بلوك
3.    ميلگرد ممان منفي
4.    ميلگرد حرارتي
5.    كلاف عرضي
6.    بتن
 
الف)‌ تيرچه
در اين پروژه از تيرچه هاي بتني با قالب سفالي استفاده شده است. 
تيرچه داراي يك خرپا است كه اين خرپا از سه قسمت متشكل است:
1.    ميلگردهاي كف خرپا كه تعداد و قطر آنها طبق محاسبات حاصل مي گردد. ممان‌هاي مثبت تيرچه به وسيله همين ميلگردها تحمل مي شوند. اين ميلگردها بايد درست در وسط طول تيرچه (محل ممان مثبت بحراني) قرار گيرند براي اينكه اين ميلگردها در هنگام بتن ريزي جابجا نشوند بهتر است آنها را بوسيله يك يا چند ميلگرد عرضي به هم جوش دهيم. 
2.    ميلگردهاي فوقاني خرپا كه از ميلگردهاي 8 يا 10 و يا 12 آجدار بوده و داخل بتن سقف و ميلگردهاي حرراتي قرار مي گيرد. 
3.    ميلگرد مهاري خرپا كه ميلگرد كف را به ميلگرد فوقاني متحمل مي كند. 
در موقع حمل و نقل تيرچه ها بهتر است از ميلگرد فوقاني به عنوان دستگيره استفاده نشود. براي جلوگيري از آسيب تيرچه در كارگاه براي حمل دو كارگر، دو سر تيرچه را مي‌گيرند و تيرچه را حمل و نقل مي‌كنند. 
ب) بلوك
بلوكهاي مورد استفاده در سقف اين پروژه بلوك سفالي به عرض 40 و ارتفاع 25 سانتي‌متر است. بلوكها صرفاً نقش پركننده وقالب دارند و اصلاً نقش سازه اي ندارند. 
ج) ميلگردهاي ممان منفي
در محل تكيه گاه مماني ايجاد مي شود كه بايد توسط ميلگردي تحمل گردد. هنگامي كه دو تيرچه به يك تير مي‌رسند و قطع مي‌شوند. ميلگردهاي فوقاني دو تيرچه را با استفاده از قطعه ميلگردي به طول 2 تا 5/2 متر به هم وصل مي كنيم. 
ضمناً‌ در آخرين دهانه نيز كه تيرچه به يك تير ختم مي شود. ميلگردي را به صورت خم 90 خم كرده و قسمت كوتاه خم 90 درجه را داخل ميلگردهاي نيز بتني قرار داده و قسمت مستقيم را روي ميلگرد فوقاني تيرچه قرار داده و در چند نقطه با سيم آرماتوربندي به هم مي بنديم.
د) ميلگرد حرارتي
بعد از اتمام سقف و گذاشتن كليه آهنها يك سري ميله گرد در جهت عمود بر ميله گردهاي بالاي تيرچه به فاصله تقريبي 25 الي 40 سانتيمتر قرار مي دهند قطر اين ميله گردها به وسيله محاسبه تعيين مي شود و معمولاً ميله گردي با قطر 6 يا 8 يا 10 ميليمتر مي باشد به اين آهن ها ميله گرد حرارتي مي گويند اين ميله گردها بايد به كليه آهنهاي تيرچه با سيم آرماتوربندي بسته شود.
هـ) بتن ريزي
پس از چيدن تيرچه و بلوك و بستن آرماتورهاي تيرها و بستن ميله‌گردهاي 
ممان منفي و ميله گردهاي حرارتي و گذاشتن قلابهاي اتصال اقدام به بتن ريزي مي‌نمائيم قبل از بتن ريزي بايد يك بار ديگر كليه آرماتورهاي سقف كنترل شده و مخصوصاً فاصله آنها از يكديگر و اتصال آنها به همديگر بازديد شود و در صورت  بي‌عيب بودن كار اقدام به بتن ريزي مي نمائيم. بهتر است برنامه ريزي طوري انجام بشود كه كليه بتن سقف در يك روز ريخته شود اگر بعللي اين كار ممكن نشد بايد محل قطع بتن با نظر مهندس محاسب باشد. 
در موقع بتن ريزي تيرهاي اصلي و فرعي بايد حتما از ويبراتور استفاده شود بايد دقت شود كه فاصله بين بلوك‌ها كه تيرچه قرار دارد از بتن كامل پر شود. كلفتي بتن روي سقف بايد يكنواخت بوده و بايد در ضمن بتن ريزي و قبل از آن كه بتن كاملاً‌ سخت شود روي آن بوسيله ماله كشي تخت گردد. حداقل ضخامت بتن روي بلوك 
5 سانتيمتر است. براي سهولت كار در حين ماله كشي اين ضخامت را بوسيله يك قطعه آجر كه معمولاً‌ كلفتي آن 5 سانتيمتر است كنترل مي نماييم. 
مراحل مختلف اجراي سقف
بعد از ايجاد تكيه گاههاي موقت تيرچه ها را روي تيرهاي اصلي قرا مي دهند قبل از نصب تيرچه روي تيرهاي اصلي بايد دقت نمود كه ترك خوردگي و يا شكستگي در تيرچه موجود نباشد. كمر تيرچه را به فاصله هاي حداكثر تا 5/1 متر بوسيله تيرهاي چوبي نگاه مي دارند تا از شكم دادن آن جلوگيري بعمل آورند بهتر است تيرهاي چوبي را طوري قرار دهند تا وسط تيرچه در حدود 2 تا 3 سانتيمتر بلندتر از سطح تراز قرار گيرد. 
تيرچه‌ها به فاصله تقريبي 40 سانتيمتر از همديگر قرار مي گيرند و بعد از گذاشتن هر تيرچه فاصله آن را تا تيرچه بعدي بوسيله گذاشتن يك عدد بلوك در ابتدا و يك عدد در انتهاي آن تنظيم مي‌نمايند.
در محل اتصال تيرچه به تير اصلي يا دويار بايد ميله گردهاي تيرچه لخت شده و در حدود 15 سانتيمتر روي ديوار يا داخل آرماتورهاي تير اصلي قرار گيرد كه بعداً اين قسمت به وسيله ستون بتن سقف پوشيده مي شود. 
بعد از كار گذاشتن ميله گردهاي ممان منفي مي بايد ميله گردهاي حرارتي كار گذاشته شود. اين ميله گردها، معمولاً در جهت عمود بر تيرچه به فاصله حدود 
30 سانتيمتر از همديگر كار گذاشته شود ميله گردهاي حرارتي براي توزيع بار و جلوگيري از ترك خوردن بتن سقف در اثر تغيير حجم بتن ناشي از تغيير درجه حرارت مورد استفاده مي باشد اين ميله گردها كه معمولاً از ميله گرد نمرات 6 يا 8 يا 10 استفاده مي شود بايد صاف و بدون انحناي موضعي باشد. 
بعد از گذاشتن ميله گردهاي حرارتي مي بايد دور سقف بوسيله قالب بسته شده و اقدام به بتن ريزي نمايند حداقل قطر بتن روي بلوك 5 سانتيمتر مي باشد. قبل از بتن‌ريزي روي بلوك ها را آب پاشي مي نمايند تا سيراب شده (زنجاب گردد) و آب بتن مجاور خود را نمكيده و موجب فساد بتن نشود. 
كانال عبور تأسيساتي در سقف تيرچه بلوك
براي عبور كانالهاي تاسيساتي (كانال كولر ـ كانال تهويه مطبوع ـ كانالهاي فاضلاب و غيره) بايد حتي الامكان سعي شود كه عرض كانالها از يك بلوك تجاوز نكند ولي چنانچه به عرض بيشتري احتياج پيدا كرديم بايد با قطع تيرچه در آن محل و مهار كردن ميله گردهاي تيرچه در آرماتورهاي عرضي محل عبور كانال را فراهم نمود. باتوجه به اينكه بار تيرچه قطع شده را تيرچه اطراف تحمل مي نمايند ميله گردهاي آرماتورهاي عرضي بايد دقيقاً محاسبه شده و طبقه نقشه اجرا گردد. 
بعد از بلوك چيني بايد ميله گردهاي ممان منفي گذاشته شده و اين ميله گردها كه دو تيرچه مقابل را به همديگر متصل مي نمايند بايد به ميله گرد فوقاني تيرچه ها بسته شود حداقل طول اين ميله گردها طبق محاسبه بدست مي آيد. 
بايد دقت نمود ه تيرچه هاي دو طرف يك پل حتما مقابل همديگر قرار گيرند تا بستن ميله گردهاي ممان منفي به سهولت امكان پذير باشد. 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
اجراي سقف تيرچه بلوك ,پاورپوینت بررسی ,سيستم سازه اي ,تيرچه ,بلوك ,ميلگرد ممان منفي ,ميلگرد حرارتي ,كلاف عرضي ,بتن ,الف)‌ تيرچه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی قالبندي در سـازه های بتـن آرمـه
پاورپوینت بررسی تجهیز کارگاه
پاورپوینت بررسی مشخصات و کاربرد انواع آکوستیک
دانلود بررسی کاربرد فناوری نانو در مهندسی عمران
پاورپوینت بررسی مشخصات و کاربرد انواع عایق های ساختمانی
پاورپوینت بررسی روش‌های پیش‌تنیدگی
پکیج مجموعه 20 پاورپوینت بتن
دانلود بررسی کاربردهای فناوری نانوپاورپوینت
دانلود بررسی تأثیر الیاف پلی پروپیلنی برروی خواص بتن پاورپوینت
دانلود بررسی رفتار تیر بتنی پیش تنیده پاورپوینت
دانلود بررسی دالهای پیش تنیده به روش پس كشیده پاورپوینت
دانلود بررسی بتن غلطکی پاورپوینت
دانلود بررسی نقش متاکائولین در افزایش مقاومت بتن پاورپوینت
دانلود بررسی قالب بالا رونده پاورپوینت
دانلود بررسی پوشش نفوذگر کریستال شونده دربتن پاورپوینت
دانلود بررسی بچینگ پاورپوینت
دانلود بررسی کاربرد دوغاب میکروسیلیس در صنعت بتن پاورپوینت
دانلود بررسی جزییات آرماتورگذاری در ساختمان های بتنی پاورپوینت
دانلود بررسی مقایسه پوشش هاردملات و اپوكسی پاورپوینت
دانلود بررسی بتن خود تراکم چیست




:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: