پاورپوینت بررسی معماری پردیس تئاتر تهران
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری پردیس تئاتر تهران

تاریخ ایجاد 29/10/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  3  


پاورپوینت بررسی معماری پردیس تئاتر تهران
 
بخشی از مطلب
پردیس تئاتر تهران که با نام تئاتر خاوران نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است. این پردیس در زمینی به مساحت ۲۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۶ هزار و ۳۳۰ مترمربع جنب فرهنگسرای خاوران قرار گرفته است.مجموعه پردیس تئاتر تهران در بزرگراه امام علی، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی واقع است.
 
تئاتر خاوران بزرگترین مجموعه سالن تئاتر ایران است که در منطقه ۱۵ تهران قرار دارد. ساختمان تئاتر خاوران در زمینی به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع و با زیر بنایی حدود ۱۶۰۰۰ مترمربع بنا شده است. تئاتر خاوران مرکز تخصصی برای تئاتر است. این مرکز در همسایگی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است. شهرداری تهران گزارش داده که در نیمه خرداد ۱۳۹۲ این مرکز نمایشی آغاز به کار می‌کند. این مرکز هنری و فرهنگی قرار است به عنوان میزبان جشنواره‌های بین‌المللی نمایشی مورد استفاده قرار گیرد. تئاتر خاوران گنجایش ۱۰۰۰ نفر را داشته و ظرفیت برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک و کنسرت موسیقی را نیز دارد. این مرکز دارای ۴ سالن نمایش تجربی با گنجایش ۱۵۰ نفر و یک سالن ویژه نمایش‌های عروسکی است. مدیریت ساخت بنای تئاتر خاوران را شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بر عهده گرفته است. تئاتر خاوران دارای کارگاه‌های ساخت دکور، کارگاه خیاطی، سالن‌های تمرین، اتاق گریم و دیگر امکانات جانبی و فضاهای پشت صحنه است. سالن نمایش تئاتر عروسکی مرکز تئاتر حرفه‌ای تهران این ظرفیت را دارد که در هر اجرا میزبان ۱۲۰ نفر از علاقه‌مندان به تئاتر عروسکی باشد. مرکز تئاتر خاوران دارای فضای آمفی تئاتر روباز به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع است که برای نمایش‌های آیینی و سنتی تعبیه شده است. سالن مجموعه تئاتر خاوران دارای امکان تغییر زاویه کف برای ساخت دکورهای با کف صحنه شیب دار می‌باشد. ظرفیت قرارگیری گروه‌های بسیار بزرگ موسیقی تا بیش از ۲۰۰ نفراز ویژگی‌های سالن تئاتر خاوران است.شروع ساخت این مرکز از سال ۱۳۸۶ بوده است.
 
در پردیس تأتر تهران به منظور بزرگداشت و ادای احترام به پیشکسوتان هنرهای نمایشی ، پنج سالن این مرکز با نام هنرمندان شناخته شده؛ داوود رشیدی، محمود محمد و جمشید مشایخی، علی نصیریان و محمد علی کشاورز نامگذاری شده است.
اول) با توجه به خواسته هاي كارفرما، پتانسيل هاي فيزيكي سايت، استانداردها و بعضي از خصوصيات پيشينه اي محيط و آنچه بر آن گذشته بود، ايده پروژه بر مبناي قرار گيري و چيدن و چيده شدن جعبه هاي عملكردي مورد نياز يا موجود در كنار هم، روی هم و يا داخل هم تا رفع نياز و درك مقياس قرار گرفت.
دوم) چنانكه پيشتر توضيح داده شد از اين حيث براي طراحان تفاوتي بين پوسته بيروني و شی دروني وجود نداشت و همگي در امتداد بيروني و دروني هم قرار گرفته و مي گيرند و پس اين ایده به¬عنوان كانسپت اصلي پروژه در توليد دياگرام هاي اوليه و نقشه ها و جزئيات معماري كلي و داخلي قرار گرفت.
سوم) اين جعبه ها و چيدمان آن ها چنانكه توضيح داده شد در كنار هم، زير و روي هم و نيز داخل هم وجود داشت و يا در نظر گرفته شد و با تمام اين همجواري و تداخل ها به لحاظ عملكردي از هم منفك اما مكمل يا متمم يكديگر بودند و از اين جهت در بسط ايده اين تمايز به صورت تركيبات رنگي گسترش يافت و اين تركيبات رنگي از پوسته هاي بيروني به درون فضاها امتداد يافت.
چهارم) تركيبات رنگي يا تركيبات مصالحي يا تركيبات بافتي يا تركيب همه آنها مي تواند موجب تمايز احجام ، تفكيك برنامه ها ، تناسبات و ارائه و بسط ايده طرح شود. اين جعبه ها جهت هماهنگي ترجيحا در تركيب يكسان متريالي قرار گرفتند كه با رنگبندي متفاوت از يكديگر جدا مي شدند و بنابراين با توجه به وضعيت فعال سازه اي سوله ها مي بايست از مصالح سبك و قابل نصب استفاده مي شد.
پنجم) پوسته ها و اشياء درون حجمي نيز به همین صورت در كنتراست يا همگوني با پوشش بيروني تنظيم شدند. مثلا در جايي تركيب رنگي و مصالحي داخل تداعي کننده امتداد بافت بيروني حجم است و در جاي ديگر در تضاد كامل براي تحريك شبكيه ناظر و كشيدگي ديناميك با ايجاد سيركولاسيون بصري براي استفاده كنندگان و ناظرين است. اين تركيبات رنگيِ درون و بيرون به صورت رفت و برگشت و متقابل بوده است و نه تاثير صرف درون از بيرون يا بالعكس.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی معماری ,پردیس تئاتر تهران ,نمونه تئاتر تهران ,تئاتر خاوران ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,معماری تئاتر ,بزرگ‌ترین مرکز ,تئاتر حرفه‌ای ایران ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری خانه اپرای اسلو
پاورپوینت بررسی معمازی استودیو پاسیفیک
پاورپوینت بررسی معماری تالار و سالن کنسرت فيلارمونيك پاريس
پاورپوینت بررسی مجموعه فرهنگی هنرهای نمایشی ابوظبی
دانلود پاورپوینت بررسی مجتمع سينمايی آزادی ، کاری از بابک شکوفی
دانلود پاورپوینت مجموعه سينماهای UFA ، درسدن
پاورپوینت بررسی پردیس سینمایی رازی تهران
پاورپوینت بررسی تكيه دولت بزرگترين تماشاخانه ايران ،تئاتر تكيه دولت
پاورپوینت بررسی مركز هنرهاي نمايشي شوستر
پاورپوینت بررسی سالن ملی ارکستر سمفونیک، کاتوویتس، لهستان
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری تئاتر شهر تهران - اثر سردارافخمي و همكاران
پاورپوینت بررسی خانه اپرای گوانگژو اثر دفتر معماری زاها حدید
پاورپوینت بررسی تالار موسیقی اثر رنزو پیانو -نمونه مشابه سالن موسیقی
دانلود پاورپوینت بررسی خانه اپرای هاربین از معماران ام اِی دی
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه ی اپرا اثر زاها حدید به همراه پلانها و تصاویر




:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: