دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت,pptx

تاریخ ایجاد 15/05/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 74 اسلاید حجم فایل: 1000 kb   قیمت: 5700 تومان   حجم فایل: 19 kb  تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت,pptx
 
 
بخشی از مطلب 
انواع قیر نفتی
 
قیر خالص : قیر های نفتی خالص از پسمانده پالایش نفت خام در برجهای تقطیر بدست می آید. در حین تقطیر نفت خام روغن های سبک تر در درجه حرارت پایین تر تبخیر شده و با بالا رفتن درجه حرارت روغن های سنگین تر از ان جدا می شوند. آنچه که در این برجها باقی می ماند، قیر خالص می باشد. 
 
قیر های دمیده: این نوع قیر ها از دمیدن هوای داغ به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه بدست می آید. قیرهای دمیده حساسیت کمتر نسبت به تغییرات درجه حرارت دارند. لذا در حرارت های بالاتر خیلی بهتر است قیر اولیه حلات سخت خود را حفظ می کنند. در راه سازی از قیر های دمیده برای پر کردن ترک های رو سازی و همچنین حفرات و فضاهای خالی زیر دالهای بتنی استفاده می شوند. 
 
قیر های محلول : قیر محلول یا قیر مخلوط از حل کردن قیر های خالص در روغنهای نفتی نظیر بنزین،نفت،گاز یا نفت کوره بدست می آید. هر اندازه تعداد روغن های نفتی در قیر محلول بیشتر باشد، روانی آن بیشتر و کند روانی آن کمتر خواهد بود. نوع روغن نفتی مورد استفاده در قیر های محلول در سرعت گرفتن آنها تأثیر دارد. اگر از بنزین برای حل کردن قیر خالص استفاده شود،قیر مایع بدست آمده را قیر تند گیر گویند و اگر از نفت برای حل کردن قیر خالص استفاده شود قیر مایع حاصل را کند گیر گویند. هرگاه از روغن های سنگین تر نظیر نفت گاز یا نفت کوره استفاده شود، در محلول حاصل قیر دیر گیر گفته می شود. 
 
 
قير پليمري : براي ارتقائ و بهبود خواص قير از انواع مختلف افزودني استفاده مي گردد که از همه مهمتر و موثرتر پليمرها هستند . با افزودن 7-3% پليمر به قير مي توان خواص قير همچون مقاومت در برابر پيرشدگي ، انطباق با دماي بالاتر و پايينتر و خصلت الاستوپلاستيکي قير را بطور مشهودي بهبود بخشيد . در پروسه توليد قير پليمري ابتدا قير داغ و پليمر در يک يا چند ميکسر با يکديگر مخلوط شده و سپس وارد يک آسياب با قدرت برشي بالا مي شوند و پس از اختلاط به تانک ذخيره جهت استفاده يا نگهداري منتقل مي گردند . 
 
 
 قير امولسيون : جهت بهبود و پوشش بهتر قير به مصالح سنگي ، صرفه جويي در انرژي ، تنوع بيشتر و کاربرد در شرايط آب و هوايي متفاوت از امولسيون قير استفاده مي شود . امولسيون بطور کلي يک مخلوط همگن از دو ماده غير قابل امتزاج بوده و قير امولسيون از اختلاط آب و قير و همچنين عناصر امولسيون ساز بنام امولسيفاير بوجود مي آيد . براي توليد قير امولسيون ، محلول امولسيون ساز ( آب و اموليسفاير و افزودنيهاي ديگر ) و قير داغ بصورت دو جريان باريک بداخل آسياب کلوئيدي رانده مي شود . اين آسياب قير را به ذرات 10 - 1 ميکروني تبديل مي کند و به مخازن حمل منتقل مي شود . قير امولسيون در اختلاط با مصالح سنگي مي شکند و آب از مخلوط جدا شده و قير به مصالح مي چسبد
 
راهسازی                                               
قشر زير اساس sub base قشري از مصالح سنگي با مشخصات فني در معين و به ضخامت محاسبه شده مشخص كه بر روي بستر روسازي راه (سابگريد) به منظورتحمل بارهاي وارده از جانب قشر اساس قرار گيرد قشر زير اساس ناميده مي‌شود اين قشر معمولا اولين لايه از ساختمان روسازي راه را تشكيل مي‌دهد . قبل از اجراي عمليات بستر روسازي راه بايد عاري ازهرگونه موادزائد و اضافي بوده و طبق پروفيهاي طولي وعرضي آماده شده باشد همواري سطح ساب گريد با استفاده از شمشه كنترل مي گردد در صورتيكه شمشه 4 متري در جهات مختلف بر روي سطح سابگريد قرار گيرد ناهمواري‌هاي آن نبايد از3 سانتي متر تجاز كند.. براي كنترل رقوم سطح لايه هاي قشر زير اساس قبل از هرگونه عمليات در طرفين بستر راه و به فاصله كافي از محور ميخ هاي چوبي و يا فلزي به فواصل مشخص جهت برقرار نمودن ارتفاع كوبيده مي گردد . پخش مصالح و آبپاشي مصالحي كه طبق مشخصات فني داده شده تهيه مي گردد و به پاي كار حمل و بر روي بستر روسازي راه به فواصل مساوي و يكنواخت تخليه و سپس پخش مي گردد دانه بندي مصالح بايد قبل از حمل تنظيم شده باشد چنانچه دانه هائي درشت ترا ز حداكثر اندازه دانه هاي درشت تر از حداكثر اندازه دانه بندي مجاز باشد بايستي از سطح راه برداشته به خارج از حريم راه حمل گردد . بهنگام پخش مصالح نبايد دانه هاي درشت و ريز ازهمه جدا شوند بوسيله گريدر يا هر وسيله ديگر مصالح پخش شده بايدآنچنان پروفيله شود كه پس از آبپاشي و كوبيدن ابعاد آن برابر با رقوم ابعادو شيب داده شده در نقشجات باشد .
 
فهرست مطالب
 
1-مواد تشكيل دهنده آسفالت
 
2-آزمايشات آسفالت وقير
 
3-كارخانه پخت آسفالت
 
4-پخش آسفالت 


کلمات کلیدی مرتبط:
آسفالت, ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت,pptx , ,انواع قیر نفتی , ,قیر خالص : قیر های نفتی خالص از پسمانده پالایش نفت خام در برجهای تقطیر بدست می آید. در حین تقطیر نفت خام روغن های سبک تر در درجه حرارت پایین تر تبخیر شده و با بالا رفتن درجه حرارت روغن های سنگین تر از ان جدا می شوند. آنچه که در ا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل انواع ترک آسفالت و روشهای ترمیم آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سقف کاذب,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جوشکاری حالت جامد,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت فوم بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت الیافی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت خوردگی لوله‌های فولادی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت متخلخل,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان ھای بتن مسلح پیش ساخته با فناوری(R-PC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه‌های فراساحلی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت درزهای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نقش سنگدانه ها در بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و اجرای اتصالات جوشی برآسیب پذیری لرزه ای سازه های فولادی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ایمنی و حفاظت کار در حین اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت گود برداری و سازه های نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جدا ساز ارتعاش در سازه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت Berlin Walls دیوار برلنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های(LSF),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه خرپایی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت علل خرابی دیوارهای حائل,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جوشکاری التراسونیک,pptx
 




:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: