پاورپوینت بررسی روشهای ساختمان سازی در جهان
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی روشهای ساختمان سازی در جهان

تاریخ ایجاد 03/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 7800 تومان     تعدادمشاهده  2  


بخشی از مطلب
چطراحی و اجرای سریع بسیاری از مراحل ساخت به روش  Tilt – Up   با فشرده کردن برنامه زمان بندی ، به صورت همزمان انجام می شود . برنامه ریزی مناسب ، امکان ساخت و نصب سیستم نهایی ساختمان را در یک دوره کوتاه آماده می کند . نقل و انتقال سریع ، ایمن و راحت بر روی دال کف بتن ریزی شده باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می گردد . برای بتن ریزی از نیروی کار و بتن آماده موجود در محل استفاده می شود .
در اجرای ساختمان ها با روش Tilt – Up  هزینه های حمل و نقل ، مصالح ، نیروی انسانی ماهر ، داربست و سایر هزینه ها با سهولت بیشتری قابل کنترل هستند چون متغیرهای محدود و انگشت شماری در Tilt-Up  وجود دارد . بتن آماده در دسترس ، آرماتوربندی راحت ، نیروی کار محلی از جمله این متغیرها می باشند .
با چرخه سریع ساخت که کاربری سریع را ممکن می سازد ، جریان نقدینگی را برای پیمانکار و کارفرما بهبود می بخشد .
نوآوری ، نیروی محرکه رشد Tilt-Up  می باشد . تولید کارآمد ،  نماسازی زیبا ، مصالح بهتر مبین آن است که Tilt-Up  در انواع مختلف ساختمان و در هرجایی قابل استفاده است . برنامه ریزی صحیح و استفاده از کامپیوتر در طراحی و جانمایی پانل ها امکان ایجاد تغییرات به هنگام را در این سیستم فراهم می آورد .
پانل ها روی کف پرداخت شده اجرا شده باعث حذف قالب های عمودی ، داربست بندی و مشکلات آب و هوایی محل می شود . نیروی کار کمتر و صرفه جویی در زمان اجرای پروژه امکان به وقوع پیوستن اتفاقات پیش بینی نشده را به حداقل می رساند .
 
پانل های Tilt-Up  می تواند با طرح های متنوع معماری ساخته شود :
بتن رنگ شده و نقاشی روی آن همراه با خطوط نما ترکیب مناسبی را در نما ایجاد می کند.زمینه ها می توانند با استفاده از خطوط تزئینی یا مصالح رایج تزئین شوند .نمای اکسپوزرومی می تواند جهت نماسازی هنری استفاده شود .با استفاده از قالب طراحی شده می توان نمای مشابه نمای آجری ایجاد نمود.رنگ آمیزی و نماکاری ساده می تواند فضای سه بعدی را در سطح بتن ایجاد کند.نمای ساختمان منحصراٌ می تواند محدود به ابتکار طراح ساختمان باشد . یعنی می توان نمای کاملاً انحصاری داشت . دوام ساختمان های Tilt -Up  در مقابل زلزله و نیروی جانبی از قبیل باد آزمایش شده است و مقاومت آن به اثبات رسیده است . ساختمان هایی که در اوایل سال ۱۹۰۶  ساخته شده اند ، امروزه هنوز پایدار هستند . حداقل ترک خوردگی ، نشست ، مقاومت در مقابل زنگ زدگی و آتش سوزی ، از جمله پارامترهای موثر در دوام سازه های Tilt-Up  می باشد .
دیوارهای بتنی Tilt-UP  عایق حرارتی بوده  و هزینه های گرم و خنک کردن ساختمان را به حداقل می رساند .
ساختمان های Tilt-Up  به دلیل داشتن مزایایی همچون مقاومت در برابر آتش سوزی ، پایدار در مقابل باد و زلزله ، هزینه پرداخت حق بیمه کمتری نسبت به سایر ساختمان ها دارند .
ساختمان های Tilt-Up  هزینه نگهداری کمتری لازم دارند . ساختمان Tilt-Up  می تواند رنگ نشده و بدون هیچگونه اثر نامطلوبی باقی بماند و چنانچه رنگ شود ، فقط هر پنج تا ده سال یک بار نیاز به رنگ آمیزی مجدد خواهد داشت . سطوح خارجی بتن ، با خاصیت آسیب پذیری کم ، به آسانی شستشو یا مرمت می شوند.
با برنامه ریزی دقیق قبلی ، ساختمان Tilt-Up  می تواند طوری طراحی شودکه با جداکردن آسان و جایگزینی پانل های بتنی امکان توسعه آسان را بوجود آورد و یا اینکه ورودی های جدیدی را ایجاد کند .
اگر ساختمان نزدیک فرودگاه یا بزرگراه پر سرو صدایی واقع باشد ، خواص جذب بالای پانل های Tilt-Up  محیط آرامی را فراهم خواهد کرد تا کار و زندگی در آنجا لذت بخش باشد .
 
۲- ساختمان های سبک
ساختمان های سبک با استفاده از Wood stud ( چوبی ) و یا Metal stud ( فلزی ) سال هاست در ممالک پیشرفته اجرا گردیده است که ذیلاً معرفی می گردد .
ساختمانهای سبک در آمریکا بسیار رایج است . در قدیم با چوب اجرا می شد به این ترتیب  به طور معمول از چهار تراش های ۵ تا ۱۰  سانتی متر ( Wood Stud) اسکلت ساختمان را می ساختند و دو طرف چهارتراش  را به نحوی نازک کاری می کردند .
با پیشرفت تکنولوژی ساختمان ، در نازک کاری از صفحات گچی یا بتنی پیش ساخته  یک سانتیمتری استفاده می شود و با سوراخ کردن در Stud  سیم برق ، لوله آب و … را عبور می دهند و با گذاشتن ایزوله بین دو stud  تبادل حرارتی و صدا راکم می کنند . همچنین پوشش گچی یا بتنی دیوار ، ساختمان ها را در مقابل آتش سوزی مقاوم می کند .
ساختمان های ساخته شده با Wood Stud  را بدون استفاده از ستون ها و تیرهای فلزی تا چهارطبقه می توان طراحی کرد . اکنون در امریکا تعداد بسیار زیادی از ساختمان ها به این ترتبیب ساخته میشوند .
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
روشهای ساختمان سازی در جهان ,پاورپوینت بررسی ,طراحی و اجرای سریع ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی كاربرد سدهاي لاستيكي و بررسي محاسن و معايب اين سدها
پاورپوینت بررسی خزش درکامپوزیت های زمینه سرامیک با ذرات ریز
پاورپوینت بررسی بهبود خاک شنی بیابانی با خاکستر زغال سنگ ولجن فاضلاب
پاورپوینت بررسی سد قوسی (arch dam)
پاورپوینت بررسی سازه های فضا کار
پاورپوینت بررسی سمینار سازه های فولادی
پاورپوینت بررسی علل و عوامل تخریب روسازی جاده ها
پاورپوینت بررسی حفاظت سازه در برابر آتش
پاورپوینت بررسی مقاوم ساز‌ی ساختمان‌های بتن آرمه
پاورپوینت بررسی اجرای بتن توانمند
پاورپوینت بررسی عارضه بتن کرمو
پاورپوینت بررسی بارگذاری شمع
پاورپوینت بررسی اتصالات در سازه‌های فولادی
پاورپوینت بررسی فوم بتن و و مقایسه آن مصالح مشابه
پاورپوینت بررسی خط تولید هبلکس aac
پاورپوینت بررسی تاسيسات و زير ساخت هاي شهري
پاورپوینت بررسی اجرای سيستم قاب فولادي سبك ال اس اف (LSF)
پاورپوینت بررسی انواع جرثقیل ها و کاربرد آنها
پاورپوینت بررسی ماشین آلات ساختمانی
پاورپوینت بررسی درزگيري رويه هاي آسفالتي




:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: