دانلود,بررسی پاورپوینت بتن شیشه ای,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن شیشه ای,pptx

تاریخ ایجاد 04/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 70   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت بتن شیشه ای,pptx
 
بخشی از مطلب   
 
بتن شفاف چیست:
بتن یک ماده ساختمانی ساخته شده از ترکیب آب ، سیمان ، سنگ دانه و ماسه شن می باشد و معمولاً به عنوان سنگ مصنوعی تعریف می شود . بتن با پیروزی های بزرگ مهندسی ، ساخت پل ها ، کارخانه ها بزرگ و . . . پیوند خورده است .  فیبرهای شیشه ای تاثیر منفی بر روی مقاومت فشاری بالای بتن ندارد.
 
  
 
سنگها نیمه شفاف:
سنگهای نیمه شفاف فقط یک توده مصالح ساختمانی شفاف نیست ولی گذشته از این وسیله بیان در دست هنرمدان و معماران است .
 
لاتیراکان:
ارائه دهنده مفهوم بتن انتقال دهنده نور به عنوان یک ماده ساختمانی برای ساختمانهای جدید به طور وسیع و قابل اجرا می باشد این می تواند برای دیوارهای داخلی و خارجی روشن ساختن سنگ فرشها و حتی در هنر یا طرای اشیاء استفاده می شود .
 
 
 
فیبرهای نوری بتن:
انتقال دهنده نور ترکیبی از رشته های شیشه ای نوری و بتن صاف شده می باشد که می تواند برای بلوکها یا صفحات پیش ساخته استفاده بشود .
 
 
 
هنزاران رشته شیشه ای به شکل ماتریس و بطور موازی در هر جایی میان دو سطح اصلی همه بلوک ها پخش می شود نسبت رشته های کم می باشد و در حدود چهار حجم کلی می باشد به این دلیل که این به عنوان اجزای سازه ای در بتن استفاده می شود سطح بلوکهای باقی ماندن مثل بتن همگن به نظر می رسد .
 
 
 
رشته های شیشه ای نور رو به دو سمت از بتن هدایت می کند دلیل که موقعیت موازی آنها در سمت روشن دیوار به همین شکل ( بدون تغییر ) در سمت تاریکتر ظاهر می شود سایه ها در سمت مخالف دیوار نمایش داده می شود و رنگ نور مشابه باقی می ماند .
 
تاثیرات سا زه ای
در تئوری یک دیوار سازه ای ساخته شده از لاتیراکن می تواند ضخامت دو متر داشته باشد نورها با حداقل اختلاف نوری تا 20 متر کار می کنند سازه های تحت فشار نیز می تواند از بلوکها ساخته شوند رشته های شیشه ای تاثیر منفی قابل توجهی روی مقاومت فشار بتن ندارد بلوکها می توانند در سایزهای مختلف ساخته شوند و البته شامل عایق حرارتی جا سازی شده می باشند.
 
 
ساختار + مقاومت
بهتر است دو ترکیب رزین ابوکسی استفاده شود وقتی بلوکهای لاتیراکن به هم چسبیده می شوند قسمت دیگر قطعه می تواند با مصالح ملات رقیق سیمانی مستقر در سمت رنگی مانند بلوکها پر شود .
ترکیبات :
بتن : 98 فیبر نوری : 4 چگالی :2400 -2100 مقاومت فشاری :50 مقاومت خمشی : 7 حداکثر سایز : 300*600 سایز استاندارد 300*600
ضخامت 25-500
ابداع لاتیراکن
لاتیراکن توسط LOSON CZI-ARON اختراع شد . او در مورد بتن های قابل انتشار نور می گوید :
هزاران رشته شیشه ی نوری ماتریسی شکل و پخش شده به طور موازی در هر جایی بین دو صفحه اصلی هخر بلوک سایه ها در سمت روشن تر با طرح کلی تیره و سخت در سمت تیره تر ظاهر می شوند . هر رنگ به شکل اصلی باقی می ماند . این تاثیرات ویژه این حس کلی را القا می کند که ضخامت و عرض دیوارهای بتنی از بین رفته است .
محاسن لاتیراکن : می توان دیوار با هر ضخامتی توسط لاتیراکن ها را ساخت – می توان نور را تا 20 متر در سراسر بتن بدون اطلاف روشنایی انتقال دهد – اگر از این ماده بیشتر و بیشتر در ساختمان سازی استفاده شود نور طبیعی بیشتری می تواند برای نور دفاتر و انبارها استفاده شود این می تواند منجر به کاهش زیاد در مقدار الکتریسیته استفاده شده برای نور ساختمانها شود . وقتی در روز از نور طبیعی استفاده شود همچنین وقتی مردم از پرتوهای خورشید استفاده کنند معمولاً خوشحال تر و سودمند تر خواهند بود بنابراین اینها دلایل گسترش عرضه و استفاده از بتن های نیمه شفاف می شود .
 
 
 
ساخت بتن شفاف :
بتن انتقال دهنده نور با نام تجاری LITRACON محصول نسبتاً جدیدی است که در سال 2004 توسط یک معمار 27 ساله مجارستانی به نام آرن لوسو مزی ابداء گردید این محصول با ترکیب 96 بتن معمولی و 4 فیبرهای نوری محصولی منحصر به فرد را برای هزاره جدید به ارمغان آورده است .
هم اکنون بتن لیتراکن با دانسیته  2100-2400 کیلوگرم بر متر مکعب مقاومت فشاری 50 نیوتون بر میلیمتر مربع و مقاومت کششی هفت نیوتون بر میلیمتر مربع در سه رنگ خاکستری ، سیاه و یا سفید با ابعاد  استاندارد 600*300 میلیمتر و با ضخامت 25 الی 500 میلی متر تولید می گردد از نظر تئوری فیبرهای بکار رفته در لیتراکن قادر به انتقال نور در بتنی به ضخامت 20 متر می باشد همچنین استفاده از فیبر نوری در اجرای باربر سازه ای بدون تاثیر منفی در مقاومت بالای فشاری و کششی آن می تواند اثری خوب با ایجاد فضاهای روشن و جذاب داشته باشد .
بتن عبور دهند ه نور ( لایتراکان )
لایتراکان:
بتن عبور دهنده نور امروزه به عنوان یک متریال ساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است این متریال ترکیبی از فیبرهای نوری و زرات بتن است و می تواند به عنوان بلوکها و یا پنل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد فیبرها به خاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و ترکیبی از یک متریال دانه بندی شده را تشکیل می دهند با این ترتیب نتیجه کار صرفاً ترکیب دو متریال شیشه و بتن نیست بلکه یک متریال جدید سوم که از لحاظ ساختار درونی و همچنین سطوح بیرونی کاملاً همگن است به دست می آید فیبرهای شیشه ای باعث نفوظ نور به داخل بلوکها می شوند  جالب ترین حالت این پدیده نمایش سایه ها در وجه مقابل ضلع نور خورده است . همچنین رنگ نوری که از پشت این بتن دیده می شود ثابت است و به عنوان مثال اگر نور سبز به پشت بلوک بتابد در جلوی آنها سبز دیده می شود هزاران فیبر شیشه ای نوری به صورت موازی کنار هم بین دو وجه اصلی بلوک بتنی قرار می گیرد . نسبت فیبرهای بسیار کم و حدود چهار درصد کل میزان بلوکها است . علاوه بر این فیبرها به خاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و تبدیل به یک جزء سازه ای می شود بنابراین سطح بیرونی بتن همگن و یک نواخت باقی می ماند . در تئوری ، ساختار یک دیوار ساخته شده با بتن عبور دهنده نور می تواند تا چند متر ضخامت داشته باشد زیرا فیبرها تا 20 متر بدون از دست دادن نور عمل می کنند و در دیواری  با این ضخامت باز هم عبور نور وجود دارد .
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بتن شیشه ای ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت بتن شیشه ای,pptx ,بخشی از مطلب , ,بتن شفاف چیست: ,بتن یک ماده ساختمانی ساخته شده از ترکیب آب ، سیمان ، سنگ دانه و ماسه شن می باشد و معمولاً به عنوان سنگ مصنوعی تعریف می شود . بتن با پیروزی های بزرگ مهندسی ، ساخت پل ها ، کارخانه ها بزرگ و . . . پیوند خورده,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت بادبندستون و اتصالات فلزی در بناهای فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار سیستم های مختلف باربر در سازه های بلند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طرحهاي‌ عمراني‌ پاشنه‌ آشيل‌ اقتصاد ايران‌,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راه سازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تکنولوژی سقف یوبوت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختار جاده و فعالیت های مربوط به آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت میرایی نیمه فعال اصطکاک در سازه های خرپایی فضایی بزرگ ,pptx
بررسی گاردریل و گاردریل کوب
دانلود,بررسی پاورپوینت كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx




:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: