دانلود,بررسی پاورپوینت سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی ,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی ,pptx

تاریخ ایجاد 04/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی ,pptx
 
بخشی از مطلب   
 
مهندسی زلزله
 
مقدّمه
برپایی نمایشگاه عمومی با موضوع مهندسی زلزله در سان فرانسیسکو در مجلس یادبود صد ساله زلزله 18 آوریل 1906، به نظر آنقدر مناسب میباشد که نیاز به توجیه برگزاری آن نیست. با این حال هدف خاصّی از طریق این برنامه دنبال میشود که بالا بردن سطح درک و آگاهی عموم مردم از مهندسی زلزله است. گرچه ویژگیهای مهندسی زلزله در اطراف آنها بسیار است امّا ممکن است شناخت خوبی از آن نداشته باشند.
مهندسی زلزله کاربرد مهندسی در حل مسئله زلزله است که زیر شاخه مهندسی عمران محسوب میشود و شامل انواع مهندسی لازم برای طراحی و ساخت بناهای فیزیکی در ساختمانهایی است که هر روزه در آن زندگی و کار میکنیم:
ساختمانها، پُل ها، فرودگاهها، بزرگراهها، سیستمهای منبع آب و غیره. این نمایشگاه، نمونه هایی را نشان میدهد که کار مهندسان زلزله را توضیح داده و به بعضی از مسائل، مشکلات و راه حلهای زلزله اشاره میکند.
مهندسی سازه، بخش اصلی در مهندسی زلزله است. مهندسان سازه، سازه ای را طراحی کرده و میسازند که درمقابل جاذبه زمین در مناطقی که زلزله خیز هستند، مقاومت کند و از این رو با مسائل چالش برانگیزی از زلزله سر و کار دارند. در کالیفرنیا، عنوان مهندسی سازه، واژه ای خاص است که فقط مهندسان عمرانی که صلاحیت و تواناییهای ضروری را دارند به این نام خوانده میشوند. مهندسان ژئوتکنیک افراد متخصص در جنبه های مهندسی با تمرکز بیشتر روی جاذبه زمین و نیروهای زمین لرزه و نحوۀ حفاظت از ساختمانها و فونداسیون آنها درمقابل این نیروها میباشند.
دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته مهندسی سازه یا ژئوتکنیک هستند، باید مجموعه دروس ریاضیات و علوم را در دبیرستان بگذرانند. در دانشکده، دانشجویان باید در سالهای اوّل و دوّم در مهندسی عمران تخصص پیدا کنند. امروزه این دانشکده، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست نامیده میشود. تحصیل در مقطع فوق لیسانس پس از اخذ مدرک لیسانس در این رشته، توصیه میشود. وب سایت ما دارای اطلاعات و لینک هایی در ارتباط با دانشگاههایی است که برنامه هایی برای مهندسی زلزله و مهندسی عمران دارند.
زلزله شناسی درس اصلی است که مهندسان زلزله در طراحی ساختمانهای ضد زلزله به آن تکیه میکنند. زلزله شناسی با دلایل وقوع زلزله، از هم گسیختگی کوهها در اطراف گسلها و نحوۀ حرکت زمین و لرزیدن ساختمانها سر و کار دارد. دانشجویانی که مایلند زلزله شناس شوند باید مجموعه کاملی از درون ریاضی و علوم را در دوران دبیرستان بگذرانند تا پس از آن در دانشکده زمین شناسی یا علوم زمینی مشغول به تحصیل شوند. ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا پس از اخذ مدرک لیسانس توصیه میشود.
دراینجا باید از تأمین مالی و کار کــارمنـدان پر انـرژی اداره بـازرسی ساختمان سان فرانسیسکو تقدیر و تشکر کرد به ویژه بازرسی ساختمان اصلی اورنس کورنفیلد و بازرس ساختمان خدمات فنی کِرک مینز. برای نشان دادن مطالبی درخصوص امکانات مقابله با زلزله در ژاپن NIED در نمایشگاه از تیلور دیوایسِز، EPS، فارل السِسر متشکریم و همین طور تأمین بودجه توسط سازمان مدیریت بحران فدرال.
در پروژه CUREE قبلی درخصوص اسکلت چوبی متشکریم. اعضای CUREE، مدیر اجرایی آن و داریل ونگ مدیر رسانه آن تلاش زیادی برای برپایی این نمایشگاه کردند. رئیس CUREE و اندرو ویتاکر، مهندسان سازه در دانشگاه، راهنمایی های خوبی در موضوع مهندسی زلزله ارائه دادند.
برای کسانی که امکان حضور در میدان عمومی یربا بوئنا در خیابان برگزار، محل برپایی نمایشگاه را نداشتند، اطلاعات مربوط به این نمایشگاه و اطلاعات دیگر در وب سایت CUREE قابل دسترس میباشد.
 
جدول لرزه نگاری: جدول بزرگترین لرزه های ثبت شده از وقوع زلزله در جهان
سکوی لرزه نگاری، شبیه ساز پویای زلزله است که حرکات ثبت شده از زلزله های قبلی و یا حرکات زمینی در زلزله های احتمالی در آینده را مجدداً نمایش میدهد. بزرگترین شکل این سیستم که قادر به حمل سازه ای به وزن 1200 تن میباشد، در شهر میکی در ژاپن قرار دارد که به سیستم دفاع دربرابر زلزله مشهور است و پلان آن به ابعاد 20 × 15 متر میباشد که ساختمان 5 طبقه ای در آن قرار گرفته است.
 
 
 
 در شروع حرکت و توقف ناگهانی یک خودرو، شتاب، مقیاس سنجشی شدت حرکت است. این سیستم لرزه نگاری قادر به بازتولید حداکثر شدت زلزله های ثبت شده تا تقریباً g1 میباشد. سیستم دفاع درمقابل زلزله قادر به لرزاندن کل ساختمان (مدل) مثل یک زلزله واقعی میباشد که به شکل 3 بعدی انجام میشود. در زمان وقوع زلزله، تکانها و لرزشهای زمین هم در جهت عمودی و هم در جهت های مختلف به شکل افقی صورت میگیرد. اندازه و قدرت 2 عامل اصلی در این سکوی لرزه نگاری هستند که امکان آزمایش مدلهای سازه ای واقعی و بزرگتر را فراهم میکنند. با این حال، سکوی لرزه نگاری پیچیده باید قادر به بازتولید دقیق حرکات خاص زمین لرزه باشد. جدول لرزه نگاری با کیفیت بالا درست مثل سیستم hi-fi با کیفیت بالا که موسیقی را از یک سی دی یا فایل الکترونیکی پخش میکند، حرکت زمین در اثر زلزله را بدون پارازیت یا انحراف نشان میدهد.
سیستمهای فعال کنننده ای که در زیر سکوی لرزه نگاری قرار دارند، شبیه سازی سه بُعدی، دقیق و قدرتمندی از زلزله ارائه میدهند. این فعال کننده ها با نیروی هیدرولیکی کار میکنند که از طریق کامپیوتر کنترل میشود و از طریق لوله هایی از یک منبع بزرگ وارد هر فعال کننده میشود. سیستمهای هیدرولیکی در اتومبیلها (مثل ترمز) و هواپیماها (مثل حرکت بال هواپیما). نیروهای کنترل مشابه امّا کوچکتری را فراهم میسازند.
 
 
مدل ساختمانی که در اثر زلزله، لرزش می یابد
مدل ساختمان کوچک روی سکوی لرزه نگاری، واکنش پویای ساختمان را نشان میدهد. حرکات زمین در اثر زلزله فقط تا حدّی عامل تعیین کننده شدت لرزیدن ساختمان است و نشان میدهد که تا چه مقدار حرکت ساختمان (مدل) با حرکت زمین هماهنگ و همسو میشود. میزان و سرعت لرزش زمین بسته به شدت زلزله متفاوت از هم میباشد، امّا معمولاً بیشترین شدت آن در فرکانس 2 دور در هر ثانیه است. محکم کردن ساختمان با مهاربندیهای بیشتر، فرکانس آن را بیشتر میکند و افزایش جرم آن باعث کاهش فرکانس میباشد. هر ساختمانی دارای میل طبیعی برای نوسان رو به عقب و جلو در سرعت خاصی است که فرکانس طبیعی نامیده میشود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی ,pptx ,بخشی از مطلب , ,مهندسی زلزله , ,مقدّمه ,برپایی نمایشگاه عمومی با موضوع مهندسی زلزله در سان فرانسیسکو در مجلس یادبود صد ساله زلزله 18 آوریل 1906، به ن,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت كارخانه آسفالت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بادبندستون و اتصالات فلزی در بناهای فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار سیستم های مختلف باربر در سازه های بلند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طرحهاي‌ عمراني‌ پاشنه‌ آشيل‌ اقتصاد ايران‌,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن شیشه ای,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راه سازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تکنولوژی سقف یوبوت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختار جاده و فعالیت های مربوط به آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت میرایی نیمه فعال اصطکاک در سازه های خرپایی فضایی بزرگ ,pptx
بررسی گاردریل و گاردریل کوب
دانلود,بررسی پاورپوینت كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
 




:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: