دانلود,پاورپوینت بررسی اجزای مخفی دره سلیکونی,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت بررسی اجزای مخفی دره سلیکونی,pptx

تاریخ ایجاد 19/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 11000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت بررسی اجزای مخفی دره سلیکونی,pptx
 
بخشی از مطلب
 
ایجاد دره ی سیلیکون
منطقه ی کالیفرنیا، نخستین بار توسط امپراطوری اسپانیا در سال 1796 به استعمار رفت. این منطقه پس از جنگ استقلال مکزیک در سال 1821، تحت سلطه ی مکزیک قرار گرفت و پس از جنگ مکزیک- امریکای متعاقب آن در سال 1848-1846 در نهایت تحت کنترل ایالات متحده ی امریکا قرار گرفت. ایالت کالیفرنیایی که ما امروز میشناسیم ، به ایالت سی و اول آن در نهم سپتامبر سال 1850 تبدیل شد، [17].
همانطور که جنگ مکزیک- امریکا در 24 ام ژانویه 1848  به انتهای خود نزدیک میشد، در آسیاب ساتون در کولوما، طلا کشف شد، این آسیاب یک کارخانه ی اره کشی بود که تقریبا در 160 مایلی شمال غرب سان جوز واقع شده بود. تا سال 1849، اخبار یافتن طلا در جای جای دنیا منتشر شده بود و جویندگان طلا و بازرگانانان از امریکای لاتین، اروپا و آسیا در کالیفرنیا از به شدت کاهش یافتند که منجر چیزی شد که اکنون با عنوان "یورش طلا " [18] می شناسیم.
رشد شدید در جمعیت و اقتصاد، اثر بسزایی بر منطقه داشته است. با این حال شاید با قدمت ترین میراث یورش طلا ، پیدایش چیزی باشد که با عنوان رویای کالیفرنیا شناخته میشود. ایده ای که با خطر کردن در کنار کار سخت و کمی شانس میتوان ثروت بسیار زیادی کسب کرد.
در طول دوران اوج یورش طلا، آماسا لیلند استنفورد از ویکانسین انتقال یافت و به هزاران تنی پیوست که در جستجوی شانس خود بودند. زمانیکه یورش طلا در سال 1856 به انتهای خود رسید، او به سن فرانسیسکو نقل مکان کرد و به همراه سه برادر خود، شرکت ریلی اقیانوس آرام مرکزی را تاسیس نمود. در طول سالیان، خانواده ی او ثروت انبوهی را جمع کردند و در سال 1891، به یاد تنها فرزند او که در اثر حصبه درگ گذشته بود، او همسرش دانشگاه مقدماتی لیلند استنفورد را تاسیس نمودند [1]. دانشگاه استنفورد، همانطور که اکنون شناخته شده است، جایی است که بسیاری، اعتقاد دارند دره ی سیلیکون از آنجا نشات گرفته است.
فردریک ترمان، یک پرفسور مهندسی برق در دانشگاه استنفورد، نگران این مساله بود، که بسیاری از فارغ التحصیلان او به خاطر کمبود شغل مناسب در این منطقه، به ساحل شرقی نقل مکان میکنند. برای کاهش این مشکل، او دو دانشجوی خود، ویلیام هیولت و دیوید پاکارد را به تجاری کردن محلی یک اوسیلاتور صوتی که ساخته بودند، ترغیب کرد.  در سال 1939، آنها یک معامله با کارخانه ی وات دیسنی را حفظ نمودند که از آن معامله آنها هرگز دلسرد نشدند.
راه اندازی های مشابه خیلی زود این طور به نظر میرسید که دانشگاه استنفورد پیشتاز با ایجاد برنامه های ویژه و تسهیلات تحقیقاتی متمرکز، پاسخگو باشد. این تغیرات در سال 1951 منجر به ایجاد یک پارک صنعتی در پردیس دانشگاه شد، که تسهیلاتی را برای شرکتهای تازه شکل گرفته ارائه میداد. تا اوایل دهه ی 1970، یک صنعت سرمایه گذاری مخاطره آمیز، برای حمایت از راه اندازی های بی شمار، ایجاد شده بود.
همانطور که این دهه پیشرفت میکرد، صنعت نیمه رسانا کم کم به سوی تولید انبوه سوق می یافت که قیمتها را پایین می آورد. به عنوان مثال، قیمت ریزپردازنده ی 8088 اینتل از 110 دلار به 8 دلار فقط طی 5 سال رسید. شرکتهای ژاپنی که از نظر تکنیک های تولید انبوه، برتری داشتند، به راحتی مزیت رقابتی را نسبت به شرکتهای موجود در دره ی سیلیکون، کسب میکردند. در حالیکه تجاری سازی منجر به رکود اقتصادی عمده در دره ی کوهستانی اسکاتلند شد، دره ی سیلیکون با برگشت به چیزی پاسخ داد که به عنوان بهترین فناوری پیشرفته ی ابتکاری تجاری سازی شناخته شد. با گسترش به شکل نرم افزاری، این منطقه به تولید تعدادی از شرکتهای کامپیوتری پیشتاز روز رسیده بود.  امروز این منطقه به عنوان یک قطب اصلی برای فناوری پیشرفته باقی مانده است، که سرشار از ریسک کنندگان مبتکر است که در صدد ایجاد شانس برای خود هستند. به نظر میرسد رویای کالیفرنیا، از همیشه، قویتر باشد.
اهمیت فرهنگ 
گرچه یورش طلایی از دیرباز اثر طلا جویان مخاطره آمیز بوده است که هم چنان در دره ی سیلیکون، تحت تاثیر قرار دارند. به طور وسیعی توضیح داده شد، این منطقه به خطر کردن، پاداش میدهد، در حالیکه کسانی که در این راه با شکست مواجه میشوند را مجازات نمیکند. در واقع، شکست به صورت نشان افتخاری است که گیرنده را برای موفقیت در آینده، ذی صلاح تر می سازد. این دره هم چنین برای اعتماد به نفس موفق برجسته ، ذکر میشود که در آن هیچ چیزی ممکن در نظر گرفته نمیشود. هر دوی این صفات، میراث جویندگان طلایی را بازتاب میکند که برای خطر کردن هر چیزی آماده هستند، از همه ی جای جهان در جستجوی ثروت بدانجا سفر می کنند. جویندگان طلای امروز، همان رویای کالیفرنیا را دنبال میکنند با این تفاوت که کار سخت آنها و خطرات کارآفرینی، با حق انتخاب های سهام پاداش داده میشود که بر خلاف قطعات طلاست.
یک مشکل اساسی در تکرار موفقیت دره سیلیکون این است که در مناطق زیادی در جای جای دنیا، اغلب انگیزه ای برای دنبال کردن رویای کالیفرنیا وجود ندارد. به عنوان مثال، وزیر امور مالی فنلاندی یکبار به طور معروفی به گزینه های سهام به صورت "یک ابزار سرمایه داری مضر" اشاره کرد. این مساله ممکن است توضیح دهد چرا زمانیکه یک سرمایه دار مخاطره آمیز فنلاندی درخواست یک فضای سرشار از شرکتهای راه اندازی را دارد، "چه کسی میخواهد میلیونر باشد؟" فقط یک یا دو تن از آنها دستهای خود را بالا بردند. انگیزه ی بیشتر آنان، پیشرفت علم و فناوری بود، نه جمع اوری ثروت.
فرهنگ هم چنین توضیحی برای کمبود پیشرفت سنگاپور در رقابت با نواوری و فعالیت کار آفرینی دره ی سیلیکون را ارائه میدهد. تفاوتها در فرهنگ منجر به سطوح مختلف ادراک خطر و پذیرش آن میشود. مانند کشورهای اروپایی و آسیایی زیادی، برچسب ننگین وابسته به شکست، در سنگاپور افراطی است. دولت برای بررسی این تحریم با خلق جایزه ی سیمرغ، تلاش کرد، که ارزش شکست را به رسمیت می شناسد. در مراسم جایزه ی  سال 2003،یک وزیر دولت هدف خود را به صورت زیر بیان کرد
". . .  درود بر کارآفرینانی که با واقعیات قصور بازرگانی مواجه شده اند، با چالشها تطبیق یافته اند و شرایط را تغییر داده و در موسسات خود تا موفقیت پیش رفته اند".
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
اجزای مخفی دره سلیکونی ,pptx ,دانلود,پاورپوینت بررسی اجزای مخفی دره سلیکونی,pptx ,بخشی از مطلب , ,ایجاد دره ی سیلیکون ,منطقه ی کالیفرنیا، نخستین بار توسط امپراطوری اسپانیا در سال 1796 به استعمار رفت. این منطقه پس از جنگ استقلال مکزیک در سال 1821، تحت سلطه ی مکزیک قرار گرفت و پس از جنگ مکزیک- امریکا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی محله اختیاریه منطقه 3تهران ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی شهرنشینی در جهان سوم و تنگناهای آن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی شهر پرتراكم و توسعه پايدار شهري,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تحلیل فضای شهری پارک دانشجو تهران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی شناخت فضای شهری محله راسته کوچه شهر تبریز,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی تابلوهای شهری بر محیط,pptx
پاورپوینت بررسي تاب‌آوری شهر در برابر بحران
پاورپوینت بررسي و تحلیل مدل‌های حمل‌ونقل شهری
دانلود,پاورپوینت بررسی نقش کاربری ها در جذب و تولید سفر شهری,pptx
پاورپوینت بررسي تاثیر نورپردازی در سیمای شهر
دانلود,پاورپوینت بررسی حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی نقش مبلمان شهري در هويت و سيماي شهری,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی مباني طراحي شهري,pptx
پاورپوینت بررسي تاثیر آلودگی بصری و اثرات آن بر طراحی شهری
پاورپوینت بررسي و تحلیل پارک چمران کرج ، بزرگترین پارک کرج در استان البرز
دانلود,پاورپوینت بررسی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تحليل موقعيت و توپوگرافي تهران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحي شهري ميدان و بلوار جانباز مشهد,pptx
پاورپوینت بررسي آشنايي با سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي(GIS)
پاورپوینت بررسي تحلیل فضای شهری سبزه میدان تهران




:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: