پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنر و رسانه دوسلدورف - زاحا حدید
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنر و رسانه دوسلدورف - زاحا حدید

تاریخ ایجاد 28/10/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنر و رسانه دوسلدورف - زاحا حدید

برای توسعه مجدد بندرگاه اصلی شهر دوسلدورف به منطقه ای پویا ودر خور توجه فضاهای متعدد از جمله دفاتر اداری، شرکتهای تبلیغاتی و استودیوهای هنری ، فضاهای تجاری و رستوران های مختلف را نیاز بوده زاها حدید گونه ای چشم انداز (Landscape) مصنوعی با دید به سمت رودخانه را خلق کرده است که در واقع امتداد فعالیت هایی است که بر روی رودخانه انجام میشود. این فضای باز به وسیله یک ساختمان با طول ۶۰ متر که در برگیرنده فضاهای اداری است از اطراف و به ویژه سر وصدای ترافیک محیط جدا میشود یک سطح مثلثی شکل فلزی عظیم که از رودخانه آغاز می شود سایت را قطع می کند و در محل تقاطعش با دیواره حائل ، رامپ ورودی را شکل می دهد.شکاف هایی (ترک هایی) که در سطح صفحات تشکیل دهنده زمین به وجود آورده شده است ، ساختمان استودیوهای فنی ، مغازه ها و رستوران ها که در زیر سطح زمین جای گرفته اند را آشکار می کند. در زیر سطح زمین دیواره بخش خدمات فنی تحت تاثیر نیروهای طراحی فشرده شده و به ناگهان قسمتی از آن از زمین سر برآورده است . با ایجاد قوسی به محیط سالن ۳۲۰ نفره سینما را ایجاد کرده است.
بدنه دیوار حایل که به سمت خیابان می باشد با شیارهای بسیار کوچک بتنی حکاکی شده است و در سمت رودخانه لایه های طبقات بصورت طره ای (اتصال یک طرفه تیر) معلق شده اند که به صورت عمود به خیابان قرار می گیرند ، مانند خرده شیشه هایی که آزادانه در هنگام خرد شدن به اطراف پخش میشوند ساختمان آخر که متشکل از مجموعه ای از صفحات شفاف است عمود بر خیابان قرار گرفته است که ساختمان finger نامیده می شود. جایی که سطوح طبقات به صورت همگرا به هم می پیوندند فضای خالی به صورت مدور شکل میگیرد و اتاق های کنفرانس و فضاهای نمایشگاهی شکل می گیرند. مکعب شیشه ای ساده (مینیمال) توسط مجموعه ای از ستون ها و پایه ها و سازه های عظیم مثلثی شکل احاطه شده است . لابی ورودی محل برخورد ساختمان دیواره ای با ساختمان (finger) است .در این نقطه خیابان و فضای باز اطراف رودخانه به طور کامل به هم پیوند خورده اند.





زاها حدید اخیراً عهده دار کرسی استادی کنزو تانگه (Kenzo Tange) در مدرسه طراحی دانشگاه هاروارد، و کرسی استادی سالیوان در دانشگاه ایلی نویز (Illinois)، مدرسه معماری شیکاگو، گردید و قبلاً نیز به عنوان استاد میهمان در دانشگاه هنر هامبورگ (Hochschule für Bildende Künste)، مدرسه معماری نولتن (Knolton)، استودیوی اوهایو و کارشناسان ارشد (Ohio and the Masters) در دانشگاه کلمبیا، نیویورک، تدریس نموده است. علاوه بر این، او عضو افتخاری آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و همکار انستیتوی معماری آمریکا می باشد. وی در حال حاضر استاد دانشگاه هنرهای کاربردی وین در اتریش و دستیار درس طراحی معماری ائرو ساآرینن (Eero Saarinen) در ترم بهار ۲۰۰۴ دانشگاه ییل (Yale)، نیوهون (New Haven)،است.


حدید معماری است که پیوسته مرزهای معماری و طراحی شهری را گسترش می دهد. او در کارهایش با بهره گیری از مفاهیم فضایی جدیدی که تقویت کننده مناظر شهری موجود هستند، زیبایی شناسی نظری ای (غیرعملی) را پیگیری و تجربه می کند که تمام زمینه های طراحی از طراحی شهری تا طراحی داخلی و مبلمان را در برمی گیرد. با اینکه شهرت زاها حدید بیشتر بخاطر اصلی ترین کارهای ساخته شده اش می باشد، اما علایق و دل مشغولی های عمده او مستلزم اشتغال همزمان وی به فعالیت حرفه ای، تدریس و پژوهش است.
حدید اساس معماری را در نحوه فکر کردن به آن می داند. طرح های ساختمانی حدید که به صورت نقاشی عرضه می شوند، در ٢۵ سال گذشته، نقش مهمی در تحول معماری معاصر داشته اند. این آثار در موزه ها و گالری های معروف جهان از جمله موزه گوگنهایم و موزه هنرهای مدرن نیویورک به نمایش درآمده و بخشی از کلکسیون دائمی آنهاست.


زاها حدید با شرکت در مسابقات متعدد طراحی معماری، ایده ها و افکار نوینی را به معرض نمایش گذاشته است که این امر نشان دهنده رویکرد آوانگارد و پیشروی وی در طراحی معماری می باشد. اکثریت پروژه های مختلف او که تاکنون اجرا شده اند و یا در حال حاضر در دفتر وی بر روی آنها کار می شود، حاصل شرکت در این مسابقات هستند.


طرح های بدیع او برای ایجاد فضاهای معماری سال ها با تحسینی توأم با تردید روبرو بود. اما امروزه که جهان آمادگی بیشتری برای پذیرش و ایجاد بناهای پیچیده دارد، این طرح ها نیز با استقبال بیشتری روبرو شده است. او در کار خود از حرکت، ایجاد فضاهای خالی و فرم های کشیده افقی استفاده می کند و در زمینه طراحی مبلمان و معماری داخلی، طرح های نمایشگاهی و تجهیزات و لوازم صحنه نمایش نیز کارهای زیادی را انجام داده است.

زاها حدید تا به حال بخاطر طراحی پروژه های مختلف، چندین جایزه معماری دریافت نموده است و در سال ۲۰۰۴ نیز به عنوان برنده جایزه معماری پریتزکر، مهم ترین جایزه جهان در زمینه معماری، انتخاب گردید. او نخستینی زنی است که طی ۲۸ سال برگزاری جایزه پریتزکر، موفق به دریافت این جایزه معتبر بین المللی شده است. جایزه صدهزار دلاری پریتزکر طی مراسمی در روز ٣١ ماه مه همان سال در موزه آرمیتاژ در شهر سن پترزبورگ روسیه به این معمار عراقی ـ انگلیسی، اعطا گردید.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مرکز هنر و رسانه ,دوسلدورف - زاحا حدید ,پاورپوینت بررسی ,برای توسعه مجدد ,بندرگاه اصلی شهر ,دوسلدورف,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی تالار بزرگ ملی نمایش در شهر پکن,pptx
پاورپوینت بررسی معماری سالن و فرهنگسرا و مرکز موسیقی اثر شیگروبان با پانل های خورشیدی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز همایش و نمایشگاههای شیزیمن در شهر جوهای چین
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنرهای نمایشی اثر زاها حدید در ابو ظبی
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت ارکستر فیلارمونیک Foro Bocat
پاورپوینت بررسی معماری خانه اپرای کپنهاگ
پاورپوینت بررسی معماری آمفی تئاتر در چین با الهام از بامبو در پارک Yixing
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت Sverdlovsk از گروه معماری زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری سالن اپرای باستیل Bastille Opera Houseدر پاریس
دانلود,پاورپوینت بررسی بازتاب طبیعت و فرهنگ بومی در سالن تئاتری (Bespoke ),pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری ساختمان ارکستر سمفونی سزین لهستان معماران باروتزی ویگا ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری پردیس سینمایی بوسان کره جنوبی
مجموعه سالنهای تئاتر د استوپ de stoep در هلند ، پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر
پاورپوینت بررسی معماری خانه اپرای اسن ، اسن ، آلمان ، مشهور به تئاتر Aalto
پاورپوینت بررسی معماری آمفی تئاتر بومی با متریال بامبو در ریودوژانیرو
پاورپوینت بررسی معماری مرکز و پردیس سینمایی پارک ملت اثر مهندسان مشاور حرکت سیال
پاورپوینت بررسی معماری مرکز سینمایی لومیر ماستریخت هلند
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنرهای دراماتیک منطقه ای تورها
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان شورای شهر دالاس اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی معماری تئاتر تئودور گووی توسط گروه معماری دومینیک کولان و همکاران در شهر فریمینگ مرلباخ




:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: